Az építőipari gyártónak immár az exportja is újra felpörgött a tavasszal átadott kapacitásbővítésnek köszönhetően.
Az elmúlt években rekordokat eredményező tempót tovább fokozta a Mapei Kft. Az építőipari gyártó közleménye szerint a cég árbevétele az első fél évben meghaladta a 9 milliárd forintot.
Ez 21,1 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, ami azért is jelentős, mert a 28 éves magyarországi múltra visszatekintő vállalat tavalyi eredményei rendkívül magas bázist képeznek.
2018-ban ugyanis az építőipari segédanyagokat előállító társaság belföldi árbevétele 16,319 milliárd forint volt, amivel megdöntötte addigi rekordját.
A közleményből az is kiderült, hogy a vállalat az egész évet tekintve 18 százalékos forgalombővülésre számít. Az immár több éve tartó növekedés hátteréről, hozadékairól és kihívásairól Markovich Béla, ügyvezető igazgató ebben az interjúban számolt be lapunknak.
Az MTI-hez eljuttatott beszámoló arra is kitér, hogy a Mapei Kft. az exportpiacain az év első hat hónapjában 119 millió forintos árbevételre tett szert, ezáltal meghétszerezte a 2018 első fél évében elért forgalmát. Mindez az export újraindításának volt köszönhető, miután a vállalat 2019. márciusában olyan beruházást adott át, amellyel megduplázta a magyarországi gyártókapacitását.
A Mapei Kft. jelenleg Romániába, Horvátországba, Szlovéniába, Szlovákiába, Csehországba és Szerbiába szállít építőanyagokat. A társaság még 2017-ben állította le a kivitelét, azért, hogy a teljes gyártókapacitásával a belföldi piacot tudja ellátni.
A Mapei Kft. 201 munkavállalót foglalkoztat. A cég Sóskúton egy 15 000 négyzetméter összterületű gyárat és raktárat üzemeltet, ahol éves szinten több körülbelül 80 ezer tonna terméket állít elő.
Összefoglaló egy csúcstechnológiás magyar tulajdonú üzem felépítéséről - a beruházó és a kivitelező beszélgetése és projektértékelése.
Benedikt Károly marketing- és vállalati kommunikációs igazgatóként csatlakozott az egyik leginnovatívabb, technológia-vezérelt építőipari vállalatcsoportjához, a KÉSZ Csoporthoz. A szakember közel 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, új pozíciójában pedig a cégcsoport belső és külső kommunikációjáért, valamint marketingtevékenységek koordinálásáért és fejlesztéséért felelős.