A Mapei addig csak magyarországi vásárlókat szolgál ki, amíg el nem készül sóskúti gyára 2,5 milliárd forintos bővítésével.
Mostantól kezdve nem szállít külföldre a Mapei Kft. A vállalat azért döntött az export befagyasztásáról, mert a magyar piacon az építőipar idei felgyorsulásának köszönhetően megemelkedett a kereslet a termékei iránt, és így tudják legjobban kiszolgálni a magyar igényeket – derül ki a cég sajtóközleményéből.
Az olasz tulajdonú építőipari anyag gyártónak Sóskúton van gyára hazánkban 2002 óta, melyet azóta több ütemben is bővítettek. Legutoljára idén nyáron kezdtek bele egy 2,5 milliárd forintos üzemépítésbe, melynek során a raktárkapacitás a jelenlegi kétszeresére, mintegy 15 ezer négyzetméteresre nő. Emellett a gyártókapacitás egy új, gravitációs rendszerű, energiatakarékos gyártósorral 55 ezer tonnáról 110 ezer tonnára emelkedik, valamint egy 800 tonnás, beton-adalékszer gyártást segítő speciális keverőgéppel is bővül.
Az exportot 3 hónapra állították le, külföldre várhatóan csak akkor fognak újra szállítani, amikor a most épülő üzemegységben megkezdődik a termelés, ami 2018 elején várható.
A Mapei forgalma 2017-ben eddig elérte a 9,4 milliárd forintot, a harmadik negyedéves mutató 27 százalékkal haladta meg a tavalyi szintet. Minden termékvonalon erős kétszámjegyű volt a növekedés, és kiugróan nőtt a hőszigetelő termékek iránti kereslet.
„Egyre élénkülő kereslet jellemzi az építőipart, az ágazat növekedése várhatóan az év végéig kitart, az olyan zavaró hatások ellenére is, mint a munkaerőhiány és az épületekre megkötött szerződésállomány csökkenése. A megnövekedett igények zavartalan kiszolgálása miatt döntöttünk az export befagyasztása mellett” – tájékoztatott Markovich Béla, a cég ügyvezetője.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.