Szerdán történt meg az új, Sóskúton épülő üzem ünnepélyes alapkőletétele. Az épület kivitelezését a Market Építő Zrt. végzi.
A Mapei Kft. 2002-ben költözött be a Pest megyei Sóskút ipari parkjába, de már 2004-ben megvásárolták a meglévő gyárral szomszédos telket, bízva abban, hogy az első épület egyszer majd túl kevés lesz – számolt be ünnepi beszédében Markovich Béla, az építőipari alapanyaggyártó Mapei Kft. ügyvezetője.
Most jött el a bővülés ideje; a döntést még 2016-ban hozták meg, miszerint 2,4 milliárd forintos beruházás keretében bővítik a válallat kapacitását. A raktárkapacitás a jelenlegi kétszerese, mintegy 15 ezer négyzetméter lesz. A gyártókapacitás egy új, gravitációs rendszerű, energiatakarékos gyártósorral 55 ezer tonnáról 110 ezer tonnára nő, valamint egy 800 tonnás, beton-adalékszer gyártást segítő speciális keverőgéppel bővül.
A nyolc új munkahelyet is teremtő beruházás keretében bővülnek még az üzem szociális helyiségei: 40 személyes étkező, konditerem, öltözők, kerékpár és motorkerékpár tároló kerülnek kialakításra. Az építési munkák várhatóan november végére fejeződnek be, a próbaüzemet követően a termelés 2018 elején indulhat.
Az ügyvezető hozzátette, hogy 24 éve vezeti a Mapei-t, s míg a cég 1997-ben 600 millió forintos forgalmat bonyolított, 2017-re átlépték a 10 milliárdos nettó árbevételt is. Bízik abban, hogy ez a tendencia a jövőben is folytatódik.
Dr. Aradszki András, a térség országgyűlési képviselője köszöntőjében méltatta a Mapei által létrehozott Magyar Építőipari Szakember Közösséget, valamint a duális képzés támogatását. Kőnig Ferenc, Sóskút polgármestere is üdvözölte az újonnan elindult építkezést. Kiemelte, hogy a Market Zrt. már több csarnok kivitelezését végezte a sóskúti ipari parkban, így ezúttal is bízhatnak benne, hogy a gyárépület magas színvonalon készül el.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.