Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában megvalósított fejlesztés célja, hogy biztonságosabbá tegyék a közlekedést Cegléd-Nagykőrös-Kecskemét térségében és csökkentsék a városok közötti utazási időt. Az M4 autóút Ceglédi csomópontjától Kecskemétig a 441. számú főút tranzitútvonalként szolgál. A nagy forgalmat bonyolító főút burkolának állapota miatt korábban a Nagykőrös és Kecskemét közötti szakaszon a külterületen is csak 60 km/h-s sebességgel lehetett csak közlekedni. A felújítás után lekerültek a korlátozó táblák és az autósok ismét újra 90 km/h sebességgel haladhatnak.
A munkálatok mintegy 10 kilométeres útszakaszon folytak 2022 februárjától. A 441-es főút Bács vármegyei szakaszán lokális pályaszerkezet cseréket hajtottak végre. A főút 2x2 sávosra bővítése a kecskeméti 445-ös északi elkerülőtől a katonatelepi Mathiász Általános Iskoláig -, mintegy 2,79 kilométeres szakaszon valósul meg. Itt teljes hosszban szerviz- és kerékpárutak is épültek. Emellett a 445-ös kecskeméti északi elkerülő és a nagykőrösi Téglagyári utca közötti 7,29 kilométeres szakaszát felújította a Colas Út Zrt..
A Pest vármegyei részén 17+265-18+205 km szelvények közötti szakaszon 11,5 tonnás burkolatmegerősítést végeztek és a földmű szinttől a talajstabilizációt követően teljesen új pályaszerkezetet építettek.
A Katonateleptől a végszelvényig tartó szakaszon a hat keresztező utcánál (a Platán, a Bernát János, a Szőlőskert, a Napfény, a Barka és a Gyökér utca) - jelzőlámpás csomópontot alakítottak ki. Továbbá elkészült egy jelzőlámpás gyalogátkelő, öt pár buszöböl és három útcsatlakozás.
A teljes projekt során 56 820 tonna aszfaltot használnak fel. A Pest vármegyei útszakaszon a Colas szakemberei egy hazánkban még ritkán használt technológiát, a hideg remix eljárást alkalmazták. Ennek lényege, hogy az elhasználódott pályaszerkezetből visszanyert, még hasznosítható aszfaltot kötőanyaggal és vízzel keverve visszaépítették a cementes remix alapréteg kialakítása során. Erre került az új aszfalt pályaszerkezetet.
Az ünnepi eseményen jelen voltak a térség országgyűlési képviselői, valamint Körtvélyesi Attila, Nagykőrös és Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere is.
Szeberényi Gyula Tamás, Bács-Kiskun vármegye 2. sz. egyéni választókerület országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a 441-es főút átadása új fejezetet nyit a Nagykőrös és Kecskemét közötti közlekedésben. Köszöntőjében kiemelte, a 441-es út nemcsak városokat, hanem vármegyéket köt össze, amelyen naponta ezrek járnak munkába, viszik gyermekeiket iskolába.
Hozzátette, ez a fejlesztés a térség gazdasági további fejlődése szempontjából is lényeges, hiszen előbbinek előfeltétele a hatékony és korszerű közlekedési hálózat megléte. A környéken zajló útfejlesztések közül szót ejtett a lendületesen haladó M44-es gyorsforgalmi út építéséről, ami egy tágabb régió közlekedését teszi egyszerűbbé és keresztezi majd a most megújult utat is.
Földi László, Pest vármegye 12. sz. egyéni választókerület országgyűlési képviselője köszöntőjében kiemelte, hogy a több mint 10 kilométeres szakasz hazai forrásból újult meg. Reményét fejezte ki a fejlesztések folytatására Pest vármegyében a 441-es főút NAgykőrös-Cegléd közötti szakaszán.
Juhász Zoltán, az ÉKM Közúti Beruházáslebonyolítási Főosztály vezetője úgy fogalmazott: összetett projekt volt a 441-es főút fejlesztése. Hét kilométeren burkolaterősítés és három kilométeren az út 2x2 sávossá bővítése valósulhatott meg. Három körforgalmú csomópont jött létre, ezek közül az egyik, Katonatelepnél turbókörforgalomként épült meg. A projekt teljes szakaszán szervíz- és kerékpárutak létesültek.
A beruházás nettó 9,3 milliárd forintból valósult meg. Az útszakasz mentén a növénytelepítési munkálatok még hátra vannak. Juhász Zoltán beszélt arról is, hogy a tervek szerint tavasszal átadják az M44-es gyorsforgalmi út egy jelentős szakaszát is a forgalomnak. Hozzátette azt is, hogy jelentős, a térséget érinti tervezési munkák zajlanak, amelyek tartalmazzák a 441-es főút Nagykőrös-Cegléd közötti szakaszának burkolatmegerősítését, valamint a két város elkerülő útját is.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.