A Dunakiliti és Doborgaz közötti kerékpáros-gyalogos híd az EuroVelo 6 útvonal része lesz. A beruházás magyar oldalát az Építési és Közlekedési Minisztérium irányítja, a projekt újraindulásához júniusban kiválasztották a szlovák oldali kivitelezőt is.
2023 elején kezdődtek meg a magyarországi Dunakiliti és a szlovákiai Doborgaz közötti híd kivitelezési munkái. A gyalogos-kerékpáros híd összeköti a szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel, és részévé válik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak.
A projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, magyar forrás bevonásával együtt. A magyar oldali partner az Építési és Közlekedési Minisztérium, a szlovák oldali partner a VODOHOSPODÁRSKA VÝSTAVBA, ŠTÁTNY PODNIK.
Az ÉKM oldalán elérhető információk szerint a magyar oldalon 58%-os a beruházás készültsége, megépült az ártéri híd hídfője és az 1-5 pillérek, a csatlakozó kerékpárút töltése, illetve a projekthez kapcsolódóan azok az építési folyamatok, melyek nem közvetlenül a mederhidat érintik.
A szlovák partner és a mederhíd kivitelezője közötti szerződéses problémák miatt a kivitelezés egyelőre szünetel, ezért a magyar oldali ártéri híd utolsó támasza és a közös magyar-szlovák mederhíd közötti 6-os pillér még nem készült el.
Az európai közbeszerzési értesítőben megjelent információk szerint azonban június közepén sikeresen lezárult a közbeszerzés, és kiválasztották a szlovák oldali kivitelezőt – a galántai székhelyű BEKOR s.r.o.-t −, így folytatódhatnak a munkálatok.
A magyar oldalon a fejlesztés részeként megvalósul egy 505,76 méter hosszú gyalogos- és kerékpáros út, amely a duzzasztómű és a híd között húzódik. Emellett felépül egy öt nyílású, jobb parti ártéri híd is.
A létesítmény fő eleme egy 250,25 méter hosszú, három nyílású Duna-meder híd, amely a magyar és szlovák oldalt összekötve átszeli az államhatárt. Ez a szerkezet biztosítja a gyalogosok és a kerékpárosok számára a közvetlen átjárást Doborgaz és Dunakiliti között.
A szlovák oldalon szintén több kiegészítő létesítmény épül: egy bal parti gyalogos- és kerékpáros út, valamint egy töltésen vezető nyomvonal. A fejlesztés része továbbá a bal parti ártéri híd, egy kisebb gyalogos- és kerékpáros híd a Doborgazi kis vízierőműnél, valamint az erőmű környezetében egy támfal és egy kerítés is.
A híd és a hozzá vezető szakaszok, műtárgyak megvalósítása lehetőséget teremthet arra, hogy a térségben lévő, eddig elszigetelt határ menti települések között kapcsolat alakuljon ki. Az új kapcsolat elsősorban a helyi lakosság számára kedvező, továbbá a turisztikai igényeket is kielégíti. Átadása után a hidat kerékpárosok, gyalogosok, a mentőszolgálat és a fenntartási munkálatokat végző gépkocsik használhatják majd.
Több mint 412 millió forint értékben.
Közműhálózat, közút, körforgalom és kerékpárút is épült a többgenerációs családi vállalkozás munkájának eredményeként.