2024.03.19, Kedd
Újabb kerékpáros híd épül Magyarország és Szlovákia között
Illusztráció: Nagy Mihály / magyarepitok.hu

Újabb kerékpáros híd épül Magyarország és Szlovákia között

magyarepitok.hu. MTI

2023.03.16. 17:00 - Kolinek Nóra

A híd megépülése elsősorban a helyi lakosság számára kedvező, emellett a turisztikai igényeket is kielégíti.

Hirdetés

Megkezdődtek a kivitelezési munkák a magyarországi Dunakiliti és a szlovákiai Doborgaz közötti hídon, amelyet átadása után kerékpárosok, gyalogosok, a mentőszolgálat és a fenntartási munkálatokat végző gépkocsik használhatnak − közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).

A híd összeköti a szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel, és részévé válik az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak.

A projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program társfinanszírozásában valósul meg. A magyar oldali partner az Építési és Közlekedési Minisztérium, a szlovák oldali partner a VODOHOSPODÁRSKA VÝSTAVBA, ŠTÁTNY PODNIK.

A meder híd kivitelezője az INGSTEEL, spol. s r.o., tervezője a Pont-TERV Zrt. A csatlakozó hidat az A-Híd Építő Zrt. kivitelezi a Pont-TERV Zrt. tervei alapján. A meder híd és a csatlakozo hid engedelyezesi terv keszitoje a DOPRAVOPROJEKT, a.s. tarsaság. 

A beruházás jóváhagyott költségvetése több mint 10,4 millió euró, a létesítmények kivitelezésének finanszírozása Szlovákia és Magyarország között 50-50 százalékban oszlik meg. A projekt magyar oldali jóváhagyott költségvetése 5 492 092,1 euró, melynek 85 százalékát az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozza, a fennmaradó 15 százalékot a magyar állami költségvetés fedezi. A Magyar Állam a projekt megvalósítására 502 381 618 forint többletforrást biztosít.

Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a Speciálterv Építőmérnöki Kft. tervei alapján jelenleg folyamatban van egy másik, a Mosonmagyaróvárt és Dunakilitit összekötő 13,5 kilométeres kerékpáros útszakasz előkészítése is, amely a tervek szerint csatlakozik majd a Dunakiliti és Doborgaz között tervezett kerékpáros hídhoz és megteremti egy nagy kör megtételének lehetőségét Győr – Mosonmagyaróvár – Rajka – Vámosszabadi – Győr relációban.

 

A híd kapcsolatot teremt az elszigetelt határ menti települések között

A tájékoztatás szerint a beruházásban közreműködő szereplők egy konferencián mutatták be az eddig megtett lépéseket és a 2024-es befejezési határidőig előttük álló feladatokat.

A szaktárca a közleményben hangsúlyozta: a Dunakiliti-Dobrohost (Doborgaz) közötti gyalogos-kerékpáros Duna-híd és a hozzá vezető szakaszok, műtárgyak megvalósítása lehetőséget teremthet arra, hogy a térségben levő, eddig elszigetelt határ menti települések között kapcsolat alakuljon ki. Az új kapcsolat elsősorban a helyi lakosság számára kedvező, továbbá a turisztikai igényeket is kielégíti.

A fejlesztés részeként a Duna jobb parti, Magyarország felőli oldalán gyalogos és kerékpáros út épül a duzzasztómű és a híd közötti szakaszon közel 506 méteres hosszban. A Dunakiliti és Doborgaz közötti híd 500 méter hosszú lesz (mederhíd az ártéri hidakkal együtt), melynek fele közvetlenül a víz fölött húzódik majd. A hídhoz a szlovák oldalon is gyalogos és kerékpárút kapcsolódik − írják a közleményben.

 

ÚtépítésÉpítési és Közlekedési MinisztériumSpeciálterv Építőmérnöki Kft.A-Híd Zrt.kerékpáros fejlesztésDunakilitihídépítés

Hírlevél

Hirdetés