Budapest legelső metrója délen a Dunáig, északon a külső körvasútig érhet majd.
Már korábban beszámoltunk arról, hogy jelentős terveken dolgozik a főváros az M1-es metró, más néven Millenniumi Földalatti fejlesztésére és meghosszabbítására. Most a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből kiderül: előreláthatólag jövőre, 2022-ben elkezdődhet a kiviteli tervek készítése, miután márciusban döntés született arról, hogy a kormány biztosítja a felújítás megtervezéséhez szükséges forrásokat.
A tényleges kivitelezés 2024 után indulhat a kontinentális Európa elsőként megépített földalatti vasútvonalán.
A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei:
• új, korszerű járművek beszerzése;
• a vonal meghosszabbítása mindkét irányban;
• az átszállási lehetőségek fejlesztése;
• a vonal akadálymentesítése.
Az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek. A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki. A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.