Budapest legelső metrója délen a Dunáig, északon a külső körvasútig érhet majd.
Már korábban beszámoltunk arról, hogy jelentős terveken dolgozik a főváros az M1-es metró, más néven Millenniumi Földalatti fejlesztésére és meghosszabbítására. Most a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből kiderül: előreláthatólag jövőre, 2022-ben elkezdődhet a kiviteli tervek készítése, miután márciusban döntés született arról, hogy a kormány biztosítja a felújítás megtervezéséhez szükséges forrásokat.
A tényleges kivitelezés 2024 után indulhat a kontinentális Európa elsőként megépített földalatti vasútvonalán.
A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei:
• új, korszerű járművek beszerzése;
• a vonal meghosszabbítása mindkét irányban;
• az átszállási lehetőségek fejlesztése;
• a vonal akadálymentesítése.
Az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek. A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki. A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.