Eldőlt, hogyan készülnek el a fővárosi metrószakasz fejlesztésének tervei.
Folyamatosan bővül Budapest metróhálózata, az M3-as vonal jelenlegi is zajló felújításán kívül az utóbbi időben több új beruházást is tervbe vett a főváros és az állam. Nemrég arról számoltunk be, hogy az M3-as a modernizáción túl északon 4 új állomással bővülhet tovább, korábban áprilisban pedig az derült ki, hogy a Millenniumi Földalatti meghosszabbítására is tervpályázatot írtak ki. Az M1-es vonal beruházásának megvalósíthatósági tanulmánya már korábban elkészült.
Most újabb részletek derültek ki az M1-es metróvonalként is ismert földalatti bővítésének projektjéről. A nagyszabású fejlesztésben várhatóan mindkét irányban meghosszabbítják a vonalat, illetve a meglevő szakaszon is több új állomást alakítanak ki, melyekkel a BKK többi járatához fog organikusan kapcsolódni az M1-es.
Az uniós közbeszerzési adatok alapján a délnyugaton a Dunáig, északkeleten pedig a XV. kerületi Marchieggi-hídig építhetik ki három ütemben a metróvonalat. Az engedélyezési és a kivitelezési terveket a FŐMTERV Zrt. készíti el mintegy 2,5 milliárd forintból.
A nagyszabású beruházás első fázisában összesen 4,8 kilométeren végeznek munkákat. Többek között új végállomást alakítanak ki a Vigadó téren, ahol a 2-es villamossal kötik össze a földalattit, illetve a Hungária körútnál is új megállót építenek a jelenlegi vonalon, ahol az 1-es villamosra lehet majd átszállni, valamint a Kassai térnél is ideiglenes új végállomást kap a földalatti.
Emellett alkalmassá teszik az állomásokat új, hosszabb szerelvények fogadására és átépítenek, illetve akadálymentessé tesznek több fontos megállót is:
A második fázisban az M1-est északon a Kassai térig hosszabbítják meg 800 méter hosszan, a harmadik szakaszban pedig újabb 2,2 kilométeres bővítésre kerülhet sor, melynek során a Marchieggi-hídig viszik el a földalattit, ahol intermodális csomópontot is építenek majd. Ezen a szakaszon a korábbi megvalósítási tanulmány szerint várhatóan négy további állomást alakítanak ki.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.