2019.01.22, Kedd
Újabb részletek derültek ki a földalatti meghosszabbításáról
A vonal északkelet végén intermodális csomópontot alakítanak ki (látványtervek: fomterv.hu)

Újabb részletek derültek ki a földalatti meghosszabbításáról

magyarepitok.hu

2018.08.14. 10:44

Szabó Ákos

Eldőlt, hogyan készülnek el a fővárosi metrószakasz fejlesztésének tervei.

Hirdetés

Folyamatosan bővül Budapest metróhálózata, az M3-as vonal jelenlegi is zajló felújításán kívül az utóbbi időben több új beruházást is tervbe vett a főváros és az állam. Nemrég arról számoltunk be, hogy az M3-as a modernizáción túl északon 4 új állomással bővülhet tovább, korábban áprilisban pedig az derült ki, hogy a Millenniumi Földalatti meghosszabbítására is tervpályázatot írtak ki. Az M1-es vonal beruházásának megvalósíthatósági tanulmánya már korábban elkészült.

 

 

Délen a Dunáig, északon egy új intermodális csomópontig viszik el az M1-est

Most újabb részletek derültek ki az M1-es metróvonalként is ismert földalatti bővítésének projektjéről. A nagyszabású fejlesztésben várhatóan mindkét irányban meghosszabbítják a vonalat, illetve a meglevő szakaszon is több új állomást alakítanak ki, melyekkel a BKK többi járatához fog organikusan kapcsolódni az M1-es.

 

bkk.hu

Az uniós közbeszerzési adatok alapján a délnyugaton a Dunáig, északkeleten pedig a XV. kerületi Marchieggi-hídig építhetik ki három ütemben a metróvonalat. Az engedélyezési és a kivitelezési terveket a FŐMTERV Zrt. készíti el mintegy 2,5 milliárd forintból.

 

A Vigadó téri végállomás látványterve

 

A nagyszabású beruházás első fázisában összesen 4,8 kilométeren végeznek munkákat. Többek között új végállomást alakítanak ki a Vigadó téren, ahol a 2-es villamossal kötik össze a földalattit, illetve a Hungária körútnál is új megállót építenek a jelenlegi vonalon, ahol az 1-es villamosra lehet majd átszállni, valamint a Kassai térnél is ideiglenes új végállomást kap a földalatti.

 

Hosszabb szerelvények járnak majd az M1-en

 

Északkeleten a földfelszín felett haladhat a földalatti új pályája

Emellett alkalmassá teszik az állomásokat új, hosszabb szerelvények fogadására és átépítenek, illetve akadálymentessé tesznek több fontos megállót is:

  • a Deák Ferenc téren új kijáratot és felvonót építenek,
  • az Oktogonnál szintén új déli irányú hozzáférést alakítanak ki
  • és a Hősök terénél is új hozzáférést kap az állomás.

 

Északon 3 kilométernyi új metrószakasz épülhet

 

 

A második fázisban az M1-est északon a Kassai térig hosszabbítják meg 800 méter hosszan, a harmadik szakaszban pedig újabb 2,2 kilométeres bővítésre kerülhet sor, melynek során a Marchieggi-hídig viszik el a földalattit, ahol intermodális csomópontot is építenek majd. Ezen a szakaszon a korábbi megvalósítási tanulmány szerint várhatóan négy további állomást alakítanak ki.

 

A Hungária körúti megálló látványterve

 

Galéria

intermodális csomópontBKKBudapestmetrófejlesztésFőmterv Mérnöki Tervező Zrt.1-es metró

Hirdetés

Hirdetés