A fővárosi M1-es metróvonalat nyugati végállomásától elvezetik a Duna-partig, keleten pedig először a Kassai térig, majd pedig a Marchieggi-hídig érhet majd el.
Újabb meghatározó metróberuházás indulhat el Budapesten, az M1-es jelzésű földalattit hosszabbítják meg – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A beruházó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) engedélyeztetési és kiviteli tervpályázatot írt ki, melynek során a fejlesztés előkészítésére keretszerződést kötnek.
A négy ütemre bontott projekt során az 1896-ban kialakított M1-es pályáját először nyugaton a Duna-part menti Vigadó térig, keleten pedig a Kassai térig hosszabbítják meg 800 méter hosszan. Ezt követően szintén keleten a Marchieggi-hídig viszik el a földalattit, ahol intermodális csomópontot is építenek majd.

Új megállót alakítanak ki a Vigadó téren, ahol a 2-es villamossal kötik össze a földalattit, illetve a Hungária körútnál a jelenlegi vonalon, valamint a Kassai térnél az M1-es ideiglenes új végállomásánál. Az ezután elinduló fázisban vezetik majd ki további 2,2 kilométeren a Marchieggi-hídig a kisföldalattit, ezen a szakaszon a korábbi megvalósítási tanulmány szerint várhatóan négy további állomást alakítanak ki.
Számos megállóban végeznek el kisebb felújításokat, illetve a fontosabb állomásokat akadálymentesítik. Emellett
A fejlesztés elkészültével a metróvonalat használó emberek száma jelentősen növekszik, így új, hosszabb metrószerelvényeket is bevezethetnek. Ennek következtében a Mexikói úti járműtelepen is átalakításokra lesz szükség.






Idén 40 hallgató ismerhette meg testközelből egy infrastruktúraépítő óriáscég mindennapjait. Véget ért a hatodik DUNA GROUP Szabadegyetem.
A Zenit by Bayer projekt nem csupán az új irodaházak, lakóépületek és bevásárlóközpont által alakítja át a 14. kerület arculatát.