A fővárosi M1-es metróvonalat nyugati végállomásától elvezetik a Duna-partig, keleten pedig először a Kassai térig, majd pedig a Marchieggi-hídig érhet majd el.
Újabb meghatározó metróberuházás indulhat el Budapesten, az M1-es jelzésű földalattit hosszabbítják meg – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A beruházó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) engedélyeztetési és kiviteli tervpályázatot írt ki, melynek során a fejlesztés előkészítésére keretszerződést kötnek.
A négy ütemre bontott projekt során az 1896-ban kialakított M1-es pályáját először nyugaton a Duna-part menti Vigadó térig, keleten pedig a Kassai térig hosszabbítják meg 800 méter hosszan. Ezt követően szintén keleten a Marchieggi-hídig viszik el a földalattit, ahol intermodális csomópontot is építenek majd.
Új megállót alakítanak ki a Vigadó téren, ahol a 2-es villamossal kötik össze a földalattit, illetve a Hungária körútnál a jelenlegi vonalon, valamint a Kassai térnél az M1-es ideiglenes új végállomásánál. Az ezután elinduló fázisban vezetik majd ki további 2,2 kilométeren a Marchieggi-hídig a kisföldalattit, ezen a szakaszon a korábbi megvalósítási tanulmány szerint várhatóan négy további állomást alakítanak ki.
Számos megállóban végeznek el kisebb felújításokat, illetve a fontosabb állomásokat akadálymentesítik. Emellett
A fejlesztés elkészültével a metróvonalat használó emberek száma jelentősen növekszik, így új, hosszabb metrószerelvényeket is bevezethetnek. Ennek következtében a Mexikói úti járműtelepen is átalakításokra lesz szükség.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.