2024.11.24, Vasárnap
Így néznek ki az M3-as metró munkálatai
A peronszegély szerelése a Forgách utcánál - Fotók: m3felujitas.hu

Így néznek ki az M3-as metró munkálatai

magyarepitok.hu

2018.08.14. 09:56 - Hegedűs Gergely

A Strabag és a Swietelsky által kivitelezett munkákról részletes galériával jelentkezett a projekt honlapja.

Hirdetés

Ahogy azt nemrég megírtuk, a budapesti 3-as metróvonal északi szakaszán a hat állomást felújító Strabag Építőipari Zrt. és a vágányépítési munkákat kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. is ütemterv szerint halad.


Szerkezetépítés, burkolás és szigetelés a középpontban

A beruházó BKV beszámolója szerint az állomásokon már az utasforgalmi tereket burkolják, illetve készül a peronokhoz vezető lépcsők vasbetonszerkezete, korszerűsödik a mozgólépcsők lejtaknája. Az északi szakasz alagútrendszerében ugyanakkor a jobb vágány már teljes egészében elkészült, jelenleg a bal vágány bontását végzik, illetve folyik a szigetelés és a vízelvezetés fejlesztése.

A lépcső burkolási munkái az Újpest-Városkapu megállónál - fotók: m3felujitas.hu


A metrófelújítási projekt hivatalos honlapján most a fentieket megerősítő közlemény jelent meg. Az információkat ugyanakkor egy a munkálatokról beszámoló, képaláírásokkal is ellátott képgaléria is kiegészíti, ami ezen a linken érhető el.


Miért van rá szükség?​

A fejlesztést az indokolja, hogy az M3-as kék metró pályája, állomásai, műszaki berendezései és szerelvényei a több mint három évtizedes, érdemi felújítás nélküli folyamatos működés alatt elhasználódtak, és elavulttá is váltak.

 Az álmenyezet tartószerkezetének építése és a peronburkolás a Gyöngyösi utcánál


Az Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti szakaszon összesen hat állomás újul meg a Strabag által nettó 24,1 milliárd forintért. A fejlesztés másik részét az alagúti, vágányépítési munkák képezik, valamint a biztosítóberendezés felújítása, illetve a távközlési, diszpécserrendszerek korszerűsítése. Ezeket végzi a Swietelsky nettó 47,8 milliárd forintért.

A peronhoz vezető lépcső vasbetonszerkezetének szerelése a Dózsa György úton


A BKK korábban azt közölte, hogy a 7,3 km-es M3-as vonalat munkanapokon megközelítőleg félmillióan választják utazásukhoz,

így a járat szerelvényein többen utaznak naponta, mint az ország összes vasútvonalán együttvéve.

M3-as metróközlekedésfejlesztésStrabagSwietelsky Vasúttechnika Kft.AktuálismetrófelújításBKKmetrófejlesztés

Hírlevél

Hirdetés