A vágányépítésről és a hat megújuló állomásról is részletes jelentést adott a BKV a napi félmillió embert szállító metróvonalon.
A tervek szerint halad a 3-as metróvonal északi szakaszának felújítása a - értesült a Magyar Idők a BKV Zrt.-től. A Lehel tér és az Újpest-központ közötti szakaszon az összesen hat érintett állomás felújítását a Strabag Építőipari Zrt. végzi az alagúti, míg a vágányépítési munkákat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi.
A helyzetjelentés szerint a 3-as metró teljes körűen megújuló állomásain néhol már az utasforgalmi tereket burkolják.
Az akadálymentesítést szolgáló felvonók beépítésének előkészítése jegyében épülnek a felvonóaknák, és folyamatos a peronokhoz vezető lépcsők vasbeton szerkezetének készítése is. Mindezek mellett a mozgólépcsők lejtaknáit is korszerűsítik.
Ami a kiszolgálóhelyiségeket illeti, sok esetben új állomási, diszpécserhelyiségek kialakítása vált szükségessé, amelyek az állomások többségén már el is készültek. Hamarosan kezdetét veszi a mai kor követelményeinek megfelelő távközlési és informatikai rendszer kiépítése, valamint folyamatban van a gépészeti és áramellátó rendszer korszerűsítése is.
A BKV beszámolója az alagútrendszer Swietelsky által végzett munkálataira is kitért. Itt jelenleg szigetelésjavítás és vízelvezetés-kiépítés zajlik. Az északi szakasz alagútrendszerében a jobb vágány már teljes egészében elkészült, jelenleg a bal vágány bontását végzik.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.