A vágányépítésről és a hat megújuló állomásról is részletes jelentést adott a BKV a napi félmillió embert szállító metróvonalon.
A tervek szerint halad a 3-as metróvonal északi szakaszának felújítása a - értesült a Magyar Idők a BKV Zrt.-től. A Lehel tér és az Újpest-központ közötti szakaszon az összesen hat érintett állomás felújítását a Strabag Építőipari Zrt. végzi az alagúti, míg a vágányépítési munkákat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezi.
A helyzetjelentés szerint a 3-as metró teljes körűen megújuló állomásain néhol már az utasforgalmi tereket burkolják.
Az akadálymentesítést szolgáló felvonók beépítésének előkészítése jegyében épülnek a felvonóaknák, és folyamatos a peronokhoz vezető lépcsők vasbeton szerkezetének készítése is. Mindezek mellett a mozgólépcsők lejtaknáit is korszerűsítik.
Ami a kiszolgálóhelyiségeket illeti, sok esetben új állomási, diszpécserhelyiségek kialakítása vált szükségessé, amelyek az állomások többségén már el is készültek. Hamarosan kezdetét veszi a mai kor követelményeinek megfelelő távközlési és informatikai rendszer kiépítése, valamint folyamatban van a gépészeti és áramellátó rendszer korszerűsítése is.
A BKV beszámolója az alagútrendszer Swietelsky által végzett munkálataira is kitért. Itt jelenleg szigetelésjavítás és vízelvezetés-kiépítés zajlik. Az északi szakasz alagútrendszerében a jobb vágány már teljes egészében elkészült, jelenleg a bal vágány bontását végzik.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.