A Market által felépített gyár beindulásával újraindult az alapanyaggyártó cég exporttevékenysége is.
Átadták a Mapei Kft. Sóskúton felépített üzemét, melyet a Market Építő Zrt. kivitelezett. A 2,8 milliárd forintos beruházás – melynek alapkövét tavalyelőtt tették le – a korábbi kétszeresére, 15 ezer négyzetméterre növelte a raktárkapacitást. A gyártókapacitás pedig egy új, gravitációs rendszerű, energiatakarékos gyártósorral 55 ezer tonnáról 110 ezer tonnára nőtt, valamint egy 800 tonnás, beton-adalékszer gyártást segítő speciális keverőgéppel bővült.
A kapacitáshiány miatt a Mapei-nek tavaly átmenetileg le kellett állítania az exportot, ami jelentős kiesést hozott, ráadásul külföldről kellett kiegészíteniük a termelésüket. Ezt oldotta fel az új üzem beindulása. Bővültek még az üzem szociális helyiségei is: 40 személyes étkező, konditerem, öltözők, kerékpár és motorkerékpár tároló kerültek kialakításra.
Az átadón részt vett Veronica Squinzi, a Mapei csoport globális fejlesztési igazgatója és Marco Squinzi, a Mapei K+F igazgatója is. Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője elmondta, a cég 2019-re 19 milliárd forintos bevételt és 16%-os növekedést tervez.
Scheer Sándor, a Market Zrt. vezérigazgatója kiemelte: kiváló a partnerség a Mapei és a Market között, s erre nagy szükség van ma az iparágban. 2017. március 21-én kezdték meg a 7 ezer négyzetméteres raktárcsarnok és a közel 400 négyzetméter alapterületű kiszolgáló blokk építését, amit még abban az évben novemberben átadtak. A kivitelezés második szakaszában a meglévő gyárépület technológiai bővítését végezték el, ami közel egy évig tartott.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.