2025.04.14, Hétfő
Látványos fázisához ért a vasúti pálya helyreállítása a Székesfehérvár–Szombathely vonalon
Fotók: MÁV-Csoport/ Facebook

Látványos fázisához ért a vasúti pálya helyreállítása a Székesfehérvár–Szombathely vonalon

MÁV-Csoport/ Facebook

2025.04.11. 09:25 - Kolinek Nóra

Megkezdődött a speciális vízelvezető-rendszer építése a Szentgál és Városlőd-Kislőd közötti szakaszon.

Hirdetés

Felszín alatti vizek okozta károsodásokat hárítanak el a szakemberek a Székesfehérvár–Szombathely vasútvonalon, megkezdődött a mélyszivárgó kiépítése – olvasható a MÁV-Csoport Facebook odalán.

A bejegyzés szerint a 20-as számú vasútvonal Szentgál és Városlőd-Kislőd közötti szakaszán első látványosabb fázisához ért a vasúti pálya helyreállítása: megkezdődött a speciális vízelvezető-rendszer, ún. mélyszivárgó építésének előkészítése. Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer információi szerint a kivitelezést a Békés Drén Kft. végzi.

Fotók: MÁV-Csoport/ Facebook

A pálya jobb oldalán 265 méter hosszan és átlagosan 8 méter mélységben építik ki a mélyszivárgót a hozzá csatlakozó aknákkal együtt. Ez a rendszer a meglévő zárt szelvényű csatornán keresztül engedi majd a felszín alatt összegyűjtött rétegvizeket egy, a vasúti pálya bal oldalán található befogadó árokba.

Hozzátették: az előkészületi folyamat részeként a napokban a károsodott vasúti töltés bontását is elkezdték: villamos felsővezetéket és tartóoszlopait, síneket és a betonaljakat.

Ezt követően a töltést 150 méter hosszan, a sínkorona alatt mintegy 7 méter mélységig bontják vissza, és 8 méter mélységű kavicsoszlopokból kialakított ejtőkutakat építenek be, ahonnan az összegyűjtött talajvíz a kútsorokat alul összekötő dréncsövekbe, majd gyűjtőaknákba kerül, onnan pedig szivattyúk segítségével juttatják tovább a befogadó vasúti árokba.

 

A nehéz hidrogeológiai viszonyokból adódó összetett munkára tekintettel, a pályafelújítás várhatóan év végéig tart, addig pótlóbuszokkal biztosítják a közlekedést Veszprém és Ajka között.

A beavatkozás jelentőségére kitérve kifejtették: tavaly év végén a geotechnikai vizsgálatok feltárták, hogy a talaj- és rétegvíz jelenléte a pályaszakasz vártnál gyorsabb romlásához vezetett, így a személyforgalom azonnali leállítására volt szükség. A műszaki probléma okát korábban felismerték a szakemberek és megkezdődtek a felújításhoz szükséges előkészületek is, melynek köszönhetően a kivitelezés most az első, látványos fázisába lép.

Galéria

Kötött pályaMÁVBékés Drén Kft.vasútfejlesztésvasútfelújítás

Hírlevél

Hirdetés