Startupként indult, de mára a magyar és a lengyel piac meghatározó szereplője lett a BauApp.
Helyszíni munkavégzést segítő szoftvereivel a BauApp az elmúlt években a piac meghatározó szereplője lett, és már több mint száz generálkivitelező ügyfél használja az alkalmazásait mintegy 500 építőipari projekten.
Most összegyűjtöttük, hogy milyen lehetőségeket nyújt a kivitelezők és a gyártók számára a folyamatosan frissülő alkalmazás.
A magyar piacon kiemelkedő tapasztalatú és létszámú miskolci és budapesti fejlesztő csapat rendkívül gyorsan, kéthavonta lép elő új, ingyenes verziókkal, melyekbe kizárólag ügyfelei visszajelzései alapján kerülnek funkciók.
Az elmúlt évben így több, mint 100 új, gyakorlati igényeket kielégítő funkció került bele. A szoftver mára egy teljes alkalmazás családot ölel fel, amellyel a beruházás előkészítésétől a megvalósításon át a minőségellenőrzésig végigkíséri a teljes munkafolyamatot.
Korábban már bemutattuk a hatalmas lendülettel fejlődő DTLS-t (Digitális Terep-Logisztika Standard) és az Intelligens Szállítólevél modult, amely az anyaggazdálkodás áttekinthetőségét biztosítja egy közös standard bevezetésével.
Most további építőipari folyamatokon keresztül világítunk rá a BauApp előnyeire, melyet olyan projekteken használnak jelenleg is, mint: a Budapest ONE Business Park, a Marina Portside, a Waterfront City, az Etele Plaza, a BudaPart, a szolnoki Tiszaliget Fürdő, a Zánkai Erzsébet-tábor.
A tervkezelő modul már legelső lépésnél, a tervezés kezdetén szerephez jut:
A tervkezelő modulnak a kivitelezésben is szerepe van, hiszen az automatikus revíziókezelésnek köszönhetően a kivitelezők a legfrissebb tervekből dolgoznak.
Egyszerűbb kezelést jelent, hogy a frissített terveket nem kell manuálisan tömörített fájlban letölteni, hiszen a BauApp OneDrive integrációja miatt automatikusan a friss terveket mutatja a gépen.
„Azt látjuk, hogy egyre többen, kreatívan használják a BauApp-ot olyan folyamatok egyszerűsítésére, mint a pótmunka jóváhagyásokra, munkaterület átadásra, napi munkaszakasz kijelölésre.”
- tette hozzá Suba Leila a BauApp projekt koordinátora, aki sokszor a projekt helyszínén segíti az ügyfeleket.
A kivitelezés során lép életbe a mobileszközön elérhető hibajegykezelő modul, melyen a hibajegykezelést és a feladatkiosztást lehet elvégezni:
Mindezek egyszerűbbé, hatékonyabbá és átláthatóbbá teszik a kooperációkat: tisztázzák a felelősségi köröket. Megjelenik a többszintű hibajegy: az adott szereplő kizárólag a rá vonatkozó adatrészhez fér hozzá; az eddig elkülönített feladatkiosztási folyamatokat pedig egy láncolatba kapcsolják.
A jegyzőkönyv modul segítségével csekklisták alakíthatók ki, amelyeknek a heti vagy a napi jelentések, illetve munkaterület átvétel során lehet nagy hasznát venni. Ezt az eszközt egyre több beruházó kezdte el alkalmazni átvételi folyamatainak egységesítésére, hiszen a csekklistában
„Beruházó ügyfeleink kezdték el használni átadási folyamataik, például lakásátadás standardizálására is. Ezen a nyomon egyre több szakkivitelező (pl. nyílászárók beépítésénél) vezeti be saját munkafolyamatának ellenőrzésére.”
- mondta el az ügyfelekkel folyamatos telefonos kapcsolatban lévő Kiss Kristóf a BauApp ügyfélsiker koordinátora
Kivitelező ügyfeleiknek két további, a teljes építési folyamatot felölelő modullal készül a BauApp:
Ezt a problémát oldja meg a DTLS és az Intelligens Szállítólevélre épülő alkalmazás azáltal, hogy a szállítólevél QR kódjának leolvasása után automatikusan raktárra kerül az áru.
A központi anyagraktár lehetősége is megnyílik, így folyamatosan nyomon követhetők a friss készletszintek a helyszínen és az irodában is.
Lehetővé válik továbbá:
A BauApp része egy minden adatot egy helyen tartalmazó vezetői riportfelület, mely folyamatos vezetői kontrollt biztosít az építkezés felett, emiatt a döntéselőkészítésben hatalmas szerephez jut:
A riportfelület segítségével nyomonkövethetők a gyártói hibák, az alvállalkozók teljesítménye, a munkafolyamatonkénti, összes felvett és lezárt hibajegy, továbbá a javítási és késedelmi idők.
A BauApp által fejlesztett megoldás előnyeit egyaránt élvezhetik a kis-, közép- és nagy generál- és szakkivitelezők, használatával áttekinthetőbbé, hatékonyabbá, minőségében biztosítottabbá tehetik munkafolyamataikat.
A Weinberg számára a fenntarthatóság nem csak papíron, hanem a gyakorlati megvalósítás során is fontos.
BudapART néven pályázatot hirdetett a Market.