Rekordszámú pályázat érkezett a Wienerberger által életre hívott téglaépítészeti elismerésre, a Brick Awardra. Az idén tizedik alkalommal kiírt díjra 53 országból csaknem 800 pályamunka érkezett.
A Wienerberger által alapított Brick Award történetében még soha ennyi projektet nem küldtek be, mint idén. Az április eleji nevezési határidőig 53 országból, összesen 789 pályamű érkezett a jubileumi, 10. kiírásra. Ez több mint 20 százalékos növekedés az előző megmérettetéshez képest.
A 2004-ben alapított és kétévente kiosztott Brick Award ma már az egyik legfontosabb nemzetközi építészeti díj, amely kimondottan a modern és innovatív téglaépítészet előtt tiszteleg.
A mostani kiírásra igen nagy számban érkezett pályázat Hollandiából, Németországból és Belgiumból, de izgalmas anyagok futottak be Spanyolországból, Iránból, Mexikóból, Argentínából, Brazíliából és Ausztráliából is.
"Az elismeréssel a kortárs téglaépítészetet kívánjuk reflektorfénybe állítani. Szeretnénk a világ bármely részéről érkező alkotónak lehetőséget nyújtani arra, hogy bemutassák kiemelkedő projektjeiket.
A pályamunkák értékelésekor a zsűri kizárólag az innovatív tervezést, az építészeti koncepciót, az esztétikai élményt, a fenntarthatóságot és az energiahatékonyságot veszi figyelembe”
– hangsúlyozta Heimo Scheuch, a Wienerberger AG vezérigazgatója.
Bár a Brick Awardot a Wienerberger hívta életre, és szervezi, ám fontos kiemelni, hogy független a megmérettetés.
A benyújtott alkotások bármilyen típusú, márkájú és színű kerámia alapanyagból készülhetnek, és legalább ilyen hangsúlyos, hogy a zsűri autonóm csoportként hoz döntést.
Ahogy legutóbb, úgy ezúttal is öt kategóriában hirdetnek majd győztest, illetve ezek közül választják ki a nagydíjas alkotást is:
A beérkezett pályamunkákból egy nemzetközileg elismert építészekből álló szakértői zsűri előválogatás során választja ki az 50 legkiemelkedőbb alkotást. Ezeket a Brick 22 albumban 2022 nyarán a nagyközönségnek is bemutatják. A kategóriák győzteseit és a Brick Award 22 nagydíjasát pedig jövő év júniusában jelentik be.
Első ízben rendezik meg az Év Építőipari Marketingkommunikációs Eseményét, amelynek egyik fő célja követ dobni az állóvízbe.
A meghatározó piaci szereplőként ismert cég 15 százalékos értékesítésemelkedésről számolt be. A téglák forgalma közel másfélszeresére nőtt és ez még csak nem is a legerőteljesebb lendülettel emelkedő mutató.