A díjnyertes Múzeum Mélygarázs a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. generálkivitelezésével épült meg.
Az Építőipari Nívódíj pályázati felhívását 2021. évben huszonegyedik alkalommal hirdette meg az Építőipari Mesterdíj Alapítvány Kuratóriuma (ÉMA). A díjakat 2021 év végén adták át, melyről lapunk is beszámolt a díjazott projektek névsorával együtt.
Az Építőipari Nívódíjat Tanúsítvány és a létesítményen elhelyezett, az alkotók megnevezésével ellátott bronztábla testesíti meg, ezen táblák ünnepélyes felavatására 2022-ben kerül sor. Június 3-án a Komplex infrastruktúra kategóriában díjnyertes Múzeum Mélygarázs ünnepélyes táblaavató rendezvényét tartották meg.
A létesítmény Budapesten, a Dózsa György úton, a Városliget mellett valósult meg a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. generálkivitelezésével.
A projekt további résztvevői:
Az eseményen Nagy Sándor, a WHB projektvezetője köszöntötte elsőként az egybegyűlteket és a projekt ideje, vagyis a két és fél év alatt kialakult pozitív kapcsolatot hangsúlyozta a tervezők, az alvállalkozók és a munkatársak között.
„A Nívódíj Bizottság által odaítélt díj mindenképpen megkoronázza a mélygarázs kialakításában vállalt munkánkat”
– tette hozzá.
A tervezők részéről elhangzott, örömteli folyamat részesei lehettek, a felkészült tervezőgárdának és a megbízókkal való együttműködésnek köszönhetően, ahol az alap hozzáállás a megoldás keresés volt. Eleget tudtak tenni azon megrendelői elvárásnak, miszerint ne csak egy jól működő, modern mélygarázst kapjon az idelátogató, hanem valami plusz is jelenjen meg.
Így született meg a 800 férőhelyes mélygarázs kerékpártárolókkal, amelynek tetején promenád jelenik meg. Ez egy előremutató fejlesztés, amely megtermeti lehetőségét az autómentes Városliget kialakításának
– hangzott el az ünnepségen.
„Az épület belső kialakítása elsősorban a gépkocsi forgalom céljait szolgálja, ugyanakkor megoldja a biztonságos gyalogútvonalak biztosítását is. Megoldott a mozgássérültek parkolása és az elektromos töltőhelyeket is kiépítettek. A parkolóhelyek kialakítása kényelmes, problémamentes használatot nyújt, szemben sok parkolóház oszloprengetegével.
Külön üde színfoltot jelentenek a falakon elhelyezett kortárs művészeti alkotások. A felszínen egy geometrikus promenád lett kialakítva, a lépcsőházi kijáratok pedig jól elrejtik a gépészeti kivezetéseket. Összességében a létesítmény megoldotta a hajdani, elhanyagolt Felvonulási tér egy részének rehabilitációját” – olvasható a projekt méltatásában.
Végezetül Katona András, a Nívódíj Bizottság képviselőjeként méltatta a projektet, és röviden kitért a Nívódíj történetére. Az első pályázat meghirdetésére 2000-ben került sor, 2021-ben 22 pályamű érkezett, ebből a Bíráló Bizottság összesen 14 építményt részesített Építőipari Nívódíjban és kettő részére elismerő oklevelet adott ki.
Hangsúlyozta, a 18 tagú bírálóbizottság igen szűkmarkúan bánik a díjak kiosztásával, komoly szakmai vitákat követően csak a legjobbak kaphatják meg ezt az elismerést.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.