A múlt sikerei mellett a jövő kihívásai is szóba kerültek az ÓBUDA Group jubileumi eseményén.
Idén ünnepli fennállásának 35. évfordulóját az ÓBUDA Group – Magyarország egyik meghatározó tervező, mérnöki szolgáltató és projektmenedzsment vállalata –, amelynek alkalmából 2023. október 10-én jubileumi rendezvényt tartottak a Magyar Zene Házában. Egy-egy évforduló, különösen egy jubileumi rendezvény kiváló lehetőséget biztosít a jövőről szóló elmélkedésekre, a várható kihívásokról szóló szakmai diskurzusokra, illetve – természetesen – a múlt közös sikereinek felidézésére.
Jubileumot ünneplő szervezetként szerették volna megmutatni a vendégeiknek, mik voltak azok a legemlékezetesebb projektek, nagy pillanatok, amelyek meghatározóak voltak a cég életében. 35 év építőipari szerepvállalás komoly hátteret ad: a vállalat ehhez méltó, teljes arculati megújulása is debütált az ünnepélyen; mivel pedig az építőipar talán a leginkább szerteágazó gazdasági terület, úgy állították össze az este programját, hogy abban minden – még az ételek és italok is – az építészetről szóljanak.
Az eseményen díszvendégként köszöntötték Mathias Hüttenraucht, a CATL Europe elnök-vezérigazgatóját és Jelinek Balázst, a Városliget Zrt. vezérigazgató-helyettesét is, valamint külön köszöntötték:
Kálmán Péter, az Óbuda-Újlak Zrt. vezérigazgatója első felszólalóként hangsúlyozta: az elmúlt 35 év teljesítménye – szakmájuk legjobbjaiként – az ÓBUDA Group kollégáit dicséri, de azokat a beruházókat is, akik megbíztak bennük, hiszen ez a 35 év a folyamatos fejlődés időszaka volt.
Az elmúlt évtized gazdasági konjunktúrája során sok álmot lehetett megvalósítani – ilyen a rendezvénynek helyszínt adó Magyar Zene Háza is, amely olyan minőségben valósult meg, hogy új sztenderdet állított fel önmaguk számára is. Szerencsére a jelenlegi munkáik is mutatják, mára számos területen lehetnek jelen, ilyen például Magyarország legnagyobb beruházása, a debreceni CATL-gyár is, amelynek projektmenedzseri és műszaki ellenőrzési feladatait is a cég végzi el.
Ugyanakkor a jövőre is készülnek, amiben rengeteg ipari és strukturális változás látszik az elektromobilitástól egészen a digitalizációs átalakulásáig, ezekre mind kihívásként tekintenek.
A cégcsoport megújult arculata mellett új szlogenjét is bemutatta: think ahead; ami azt hivatott jelképezni, hogy csak egy minden lépésében előre végig gondolt, jól előkészített beruházás lehet sikeres.
Jelinek Balázs, a Városliget Zrt. vezérigazgató-helyettese beszédében az ÓBUDA Group jelentős szerepét emelte ki a teljes Városliget-projektben, ami egészen a 2013-as projektindításig nyúlik vissza.
Mint hangsúlyozta, nagyon hosszú utat tett meg a Liget Budapest Projekt és az Óbuda is, mire a Magyar Zene Háza és a szomszédos Néprajzi Múzeum is elkészülhetett.
Jelinek Balázs reményét fejezte ki, hogy megépülhetnek a Ligetbe még tervezett épületek, ehhez azonban kedvezőbb gazdasági környezetre van szükség. A Magyar Nemzeti Galéria, az Innováció Háza, valamint a Városligeti Színház vár még arra, hogy megvalósulhasson, ezekhez pedig már biztosan megtalálták az ÓBUDA Groupban biztos hátterű szakmai partnerüket.
Mathias Hüttenrauch, a CATL Europe vezérigazgatója amellett, hogy gratulált a vállalat múltjához és bíztató jövőjéhez, külön megjegyezte: a CATL-gyár kapcsán lenyűgözte az vállalat irányából tapasztalt szakmaiság és elkötelezettség, ami a múlt sikereiből is táplálkozik.
Koji László, az ÉVOSZ elnöke az építésgazdasági értéklánc képviseletében egy anekdotával üdvözölte az ÓBUDA Groupot, amely szerint a palócok azt szokták mondani: ha háromszor nem dicsérnek valakit, nem is veszik komolyan. Az elismerő oklevél átadása mellett hangsúlyozta: azt kívánja, hogy legalább további 35 évig működjön ilyen sikeresen az ÓBUDA Group.
Az ágazat legnagyobb kihívása – emelte ki – az előrelátás, amiben különösen erős a jubileumot ünneplő cégcsoport.
A jövőre utalva Koji László víziójának hangot adva bíztatta a közönséget: 2025 második felére érhet véget a jelenlegi, bizonytalan időszak, hiszen bár a lakosság jelenleg kivár, ez nem azt jelenti, hogy az építkezésekre ne lenne szükség.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.