Egységes koncepciót kaphat a főváros egyik legfontosabb közlekedési útvonala.
Az idén indulhat a Nagykörút Nyugati tér és Mester utca közötti szakaszára vonatkozó komplex megújítás tervezése, a szakaszosan megvalósítandó beruházás várhatóan a jövő évben kezdődhet el és a következő ciklus végére valósulhat meg - közölte Karácsony Gergely főpolgármester csütörtökön sajtótájékoztatón, kérdésre válaszolva.
A fejlesztésről a főváros és a négy érintett kerület - VI., VII., VIII., IX. - az Erzsébetvárosban tartott kihelyezett kabinetülésen kötött megállapodást.
A projekt nagyjából négymilliárd forint európai uniós, továbbá fővárosi és kerületi forrásból valósulhat majd meg.
A komplex fejlesztés során nemcsak egyszerűen a fizikai teret újítják meg, hanem a város egységes arculatát szeretnék megteremteni, és mindezt összekapcsolják egy vállalkozásfejlesztési programmal
– fejtette ki a városvezető.
Az elhangzottak alapján a beruházás érdemben nem befolyásolja a mostani forgalmi rendet, de a tervek fontos része az például, hogy az adott helyeken a mostani parkolósávokat és a kerékpársávokat felcserélnék, tehát a kerékpársávok kerülnének a járdához közel. Továbbá szeretnék megkönnyíteni a helyi kereskedelmet, vállalkozásokat kiszolgáló logisztikai igényű parkolást.
A fejlesztés során többek között növelik majd a zöldfelületek nagyságát, a meglévő fasort megvédik, védettebb kerékpársávokat alakítanak ki, valamint egy egységes vízáteresztő burkolatot szeretnének a járdafelületeken, továbbá javítják az útminőséget és több zebrát is kialakítanak.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.