Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
„Új arculatunk stílusjegyeit alapvetően három fogalom – lendület, megújulás, korábbi értékek – határozza meg; célunk egy fiatalos, modern, tiszta design megalkotása volt. Kiemelt prioritás volt továbbá, hogy az outdoor és az online felületeken könnyen beazonosítható, elegáns, egyszerű vállalati arculat köszönjön vissza, amely a SZABADICS Group égisze alatt egységesíti a leányvállalatok és albrandek megjelenését is”
– foglalta össze a cégcsoport arculattal kapcsolatos igényeit Szabadics Roland, a vállalat operatív igazgatója, hozzátéve: „az új, vibráló, trendi megjelenéstől azt várjuk, hogy a fiatalok számára még vonzóbb legyen a cégcsoportunk, emellett minőséget sugározzon a megrendelők felé, ami nem csak a munkánkban tükröződik vissza, hanem megjelenésünkben is.”
A már ismert SZABADICS felirat megtartásával, annak továbbfejlesztésével született meg az új SZABADICS Group logó, amely persze a fő brand-et, a SZABADICS Cégcsoportot jeleníti meg, de természetesen az egyes leányvállalatoknak is e logó alapján készült el a saját emblémája. A logóban helyet kap az Est. 1989. kiegészítő felirat, amely a cégcsoport több mint háromévtizedes múltját hangsúlyozza és tükrözi a hosszútávú, mindenkor fenntartható működést, stabilitást.
Új, vibrálóan élénk, fiatalos piros, a NEON RED lesz idén ősztől a vállalat jelképe a korábban használt, klasszikus bordó helyett, amelynek célja, hogy jól azonosíthatóvá tegye a márkát. E fő szín mellett egy tompább sötétkék (a „group” felirat és az albrandek), illetve egy középszürke (évszám, sejtszerű háló) szín is képviselheti majd a vállalatot. Arculati elemnek sejtszerűen felépülő, építőkockákra emlékeztető struktúrát választottak, amely a külső-belső kapcsolati hálót és a közösséget szimbolizálja. Ez a minta ráadásul animálható, 3D-ben videó formájában különböző effektekkel élővé tehető.
„A logót, színvilágot használjuk inverz formában is, amikor az élénk piros alapon fehérrel jelenik meg a felirat, ez még harsányabb, szexibb megjelenést biztosít, nekem talán így tetszik a legjobban” – tette hozzá az operatív igazgató.
Bevonták az arculatváltásba a vállalat kollégáit is, akiket több fronton kérdeztek meg a részletekről. Szlogenjüket a kollégák ötletei alapján szavazásra bocsájtották, ahol a nyertes ötlet gazdája pénzjutalomban is részesült. Az érdeklődést jelzi, hogy 130 javaslat érkezett.
Folyamatosan véleményeztették a logót a felsővezetéssel a finomítások során, ahol egyöntetű vélemény született: a SZABADICS név jeleníti meg a brandet, ezt ismeri a világ, így megtartva a korábbi betűstílust friss színvilággal, a cégcsoport jelzésével és új arculati elemekkel frissítették azt.
„A logó és színvilág véglegesítése után elkezdődött az arculati elemek elhelyezése a felületeinken, illetve az arculati kézikönyv megalkotása, ennek véglegesítése a napokban történt meg” – mesélte Szabadics Roland.
Új arculatunk természetesen a SZABADICS Group minden felületén megjelenik: gépjárművek, munkaruházat, kiegészítők, munkavédelmi eszközök, weboldal design, közösségi média megjelenések, prezentációk, belső hírlevél, outdoor megjelenések (molinók, zászlók), print és online kiadványok, image hirdetések, roll up-ok, és névjegyek mutatják mára a világnak a vállalat megújulását.
„apró érdekesség, hogy innentől – részletezte az igazgató – QR kódos névjegykártyákat adunk a kollégáknak, illetve mindenkinek biztosítunk az új arculattal megtervezett vCardot, elektronikus névjegykártyát a telefonjukra.”
„Mi, a SZABADICS Cégcsoportnál folyamatosan változunk, idomulunk a piaci környezethez, a belső igényekhez – összegezte Szabadics Roland. Arculatváltásunkkal a jelenleg zajló generációváltás lendületét, megújulásunkat szeretnénk mutatni a világ felé – természetesen megtartva a korábbi értékeinket. Új arculatunk az teljes cégcsoportot átfogó szemlélet megjelenítése, amely egységesíti a leányvállalatok arculati elemeit is, ugyanakkor megfelelő önállóságot biztosít számukra.”
Eddig nagyon pozitív visszajelzések érkeztek a kollégáik és a partnereik köréből is, ezt pedig egy nemrég elkészült elégedettségfelmérés is bizonyította. Amint a vállalat egyik kollégája írta:
„Nagyon gratulálok a kialakított és elfogadott arculati elemekhez. Színvonalas, modern, dinamikát tükröz, a mai kor elvárásainak megfelel és minden benne van, amire szerintem szüksége van a Cégcsoportnak ahhoz, hogy megmutassa egy első benyomás alkalmával, mit is képviselünk, mi a profilunk. Szerintem ez nagyon fontos, és minden logó fő mondanivalója.”
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.