678 tonnányi járművel terhelték meg a szerkezetet, ezzel a Strabag és a Hódút újabb fontos lépést tettek a győri elkerülő átadása felé.
A múlt héten adtunk hírt róla, hogy már át lehet kelni a győri elkerülő legnagyobb műtárgyán, a Mosoni-Duna hídon. Az elkészült hidat a forgalomba helyezés előtt azonban próbaterhelni is kell: a kivitelező Strabag Általános Építő Kft., Hódút Kft. és Strabag AG ezzel tudják igazolni, hogy a híd a tervezésnél figyelembe vett teherbírással rendelkezik.
Szerkesztőségi információink szerint ehhez a munkához előbb próbaterhelési tervet kellett készíteni és előzetesen megszerezni a hatósági jóváhagyást. Ezután kerülhetett sor december 15-én pénteken a mederhíd terhelési tesztjére. A statikus próbaterhelést a Strabag saját járműveivel végezte el, melyhez a szükséges járművek a következők voltak:
Az útszakaszon épülő ártéri hidakon szintén szükséges a próbaterhelés, erre december 16-án, szombaton fog sort keríteni a kivitelező. Itt 6 db öttengelyes nyerges vontató, egyenként 33 tonnás összsúllyal hajt majd rá a hídra. A dinamikus próbaterhelés két nyerges gépkocsival történik.
A barokk épületegyüttes szépségei mellett az újonnan épített szállásokat és a rekonstruált Tisza-kriptát is megmutatjuk a geszti Tisza-kastélyról készített fotóriportunkban.
Az EuroGenerál és a Penta Industry kivitelezésében a három borászati központ mellett egy kutatóközpont is létrejött a Hegyalján.