Mozgás közbeni tengelyterhelés-mérő és forgalomszámláló rendszer épül az M1-es autópálya Lajta Pihenőjében.
Az M1-es autópálya teherforgalma az elmúlt években jelentősen megnőtt. Közlekedésbiztonsági szempontok, valamit a nemzeti útvagyon védelmének érdekében, illetve a fuvarozók versenyegyenlőségének elősegítésének céljából szükségessé vált a túlterhelt tehergépjárművek kiszűrése ezen a szakaszon. Az M1-es autópályán a korábban megépült Lajta Pihenő átalakítás után alkalmasnak tűnt erre a feladatra. A mérésre tervezett technikai megoldás szerint a mérés két lépcsőben valósul meg. Először egy mozgás közbeni, majd szükség esetén fix mérés történik.
A NIF Zrt beruházásban megvalósuló fejlesztés után az M1-es autóálya bal és jobb oldalán az aszfaltba épített érzékelők és speciális kamerák segítségével, lassított sebességen mérik a tehergépjárművek tengelysúly-terhelését. Ehhez az autópálya mindkét oldalán külön sávot kellett kialakítani, ahová beterelik a teherautókat. Amennyiben nincs probléma a súllyal, az autó mehet tovább. Ha viszont a terhelés meghaladja a megengedett mértéket, akkor egy mérőhelyre irányítják őket, ahol további vizsgálat következik.
A beruházás része egy tengelysúly és össztömeg-mérő állomás mérlegházzal, mérőberendezésekkel kompletten, az ehhez kapcsolódó utakkal, parkolókkal. A tengelysúly-mérő állomást átadás után a Magyar Közút Nzrt. üzemelteti majd. Jelenleg egy hatvan napos próbaüzem zajlik, a mérőberendezések kalibrálása, összehangolása történik, a műszaki átadás-átvétel pedig év végére várható.
Folytatódik a három felvonó kivitelezése.
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.