Ugyan a végleges formatervek még nem látszanak, de a repülőtér vasútállomásának helyszíne és a hármas terminál tervezett alakja is kivehető a nyilvánosságra hozott grafikákon.
Miután néhány nappal ezelőtt újabb információkat közölt a Liszt Ferenc repülőtér fejlesztéséről az üzemeltető Budapest Airport vezérigazgatója, most elérhetővé váltak a fejlesztések helyét bemutató előzetes tervek is. Az Budapest Airport belső lapjában megjelent képet az airportal.hu hozta nyilvánosságra. A társaság a lapnak megerősítette, hogy valóban ők készítették a grafikát, illetve egy másik változatát is a elérhetővé tették.
A következő őt év alatt lezajló 225 milliárd forintos fejlesztéssorozat legfontosabb elemeként megépül a hármas terminál, melyet az átalakuló 2A terminál mellett adnak át. A végleges formatervek még nem látszanak, az azonban kivehető hogy az új létesítményben várhatóan egymással párhuzamos két új móló épül dupla gurulóúttal: ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy mindkét oldalt egyszerre lehessen használni.
Az airportal.hu értesülései szerint ebben az épületben helyezik majd el a 2A terminálból átköltöző utasbiztonsági ellenőrzőterületet és az utasfelvételi csarnokot is. A megújuló 2A-oldalon a tervek szerint kibővítik a SkyCourt mellett található épületet és a most használt könnyűszerkezetes kiszolgálóépület helyét egy új, a 2B termináléhoz hasonló móló veszi át.
A repülőtér vasútállomását nem a jelenleg is épülő, KÉSZ Zrt. által kivitelezett hatszintes parkolóház alatt, hanem a hosszútávú parkoló mellett kerülhet kialakításra. A tervek szerint a közlekedési csomópont közvetlen – vélhetően függőfolyosós – kapcsolatot kap a 2B és az új terminál irányába.
A Liszt Ferenc Repülőtéren nemrég adtak át több projektet, illetve kezdtek bele újakba: a parkolóház mellett szintén a KÉSZ kivitelezésével bővítik a rakodóvágányok infrastruktúráját, illetve 20 ezer négyzetméteres logisztikai csarnokot alakít ki a Merkbau Kft. Ugyancsak a logisztikai kapacitás bővítésére szolgál az Airport City big-box épülete is, melyet a Weinberg 93 Építő Kft. adott át novemberben.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.