Ugyan a végleges formatervek még nem látszanak, de a repülőtér vasútállomásának helyszíne és a hármas terminál tervezett alakja is kivehető a nyilvánosságra hozott grafikákon.
Miután néhány nappal ezelőtt újabb információkat közölt a Liszt Ferenc repülőtér fejlesztéséről az üzemeltető Budapest Airport vezérigazgatója, most elérhetővé váltak a fejlesztések helyét bemutató előzetes tervek is. Az Budapest Airport belső lapjában megjelent képet az airportal.hu hozta nyilvánosságra. A társaság a lapnak megerősítette, hogy valóban ők készítették a grafikát, illetve egy másik változatát is a elérhetővé tették.
A következő őt év alatt lezajló 225 milliárd forintos fejlesztéssorozat legfontosabb elemeként megépül a hármas terminál, melyet az átalakuló 2A terminál mellett adnak át. A végleges formatervek még nem látszanak, az azonban kivehető hogy az új létesítményben várhatóan egymással párhuzamos két új móló épül dupla gurulóúttal: ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy mindkét oldalt egyszerre lehessen használni.
Az airportal.hu értesülései szerint ebben az épületben helyezik majd el a 2A terminálból átköltöző utasbiztonsági ellenőrzőterületet és az utasfelvételi csarnokot is. A megújuló 2A-oldalon a tervek szerint kibővítik a SkyCourt mellett található épületet és a most használt könnyűszerkezetes kiszolgálóépület helyét egy új, a 2B termináléhoz hasonló móló veszi át.
A repülőtér vasútállomását nem a jelenleg is épülő, KÉSZ Zrt. által kivitelezett hatszintes parkolóház alatt, hanem a hosszútávú parkoló mellett kerülhet kialakításra. A tervek szerint a közlekedési csomópont közvetlen – vélhetően függőfolyosós – kapcsolatot kap a 2B és az új terminál irányába.
A Liszt Ferenc Repülőtéren nemrég adtak át több projektet, illetve kezdtek bele újakba: a parkolóház mellett szintén a KÉSZ kivitelezésével bővítik a rakodóvágányok infrastruktúráját, illetve 20 ezer négyzetméteres logisztikai csarnokot alakít ki a Merkbau Kft. Ugyancsak a logisztikai kapacitás bővítésére szolgál az Airport City big-box épülete is, melyet a Weinberg 93 Építő Kft. adott át novemberben.
A száz hektáron fekvő terület tervezett fejlesztése során 35-40 hektárnyi parkot és közteret alakítanak ki. 330 milliárd forintnyi állami infrastruktúrafejlesztést is terveznek (többek között az M1-es metró meghosszabbítását) és 250-500 méter magas épületeket is emelhet előre meghatározott területeken a befektető.
Miközben más iparágakban leépítenek, a SWIETELSKY Magyarország Kft.-nél a jövőben gondolkodnak: új keverőtelep építésével, innovatív megoldásokkal és a multinacionális cégcsoport tudásbázisával készülnek a piaci lehetőségekre. Hegyi Zoltán ügyvezető igazgató szerint ugyanakkor az egész hazai útépítésre igaz, hogy nagyobb innovációs potenciál rejlik benne, mint amennyit jelenleg ki tudunk használni.