2024.03.19, Kedd
A RailCert Hungary Kft. tanúsítóként járul hozzá BMW gyár vasúti megközelítését is szolgáló projekt sikerességéhez
Illusztráció: Erdei Mihály / magyarepitok.hu

A RailCert Hungary Kft. tanúsítóként járul hozzá BMW gyár vasúti megközelítését is szolgáló projekt sikerességéhez

magyarepitok.hu, TED

2022.12.02. 18:30

A megfelelőségértékelő szervezet az NSZ (DeBo) és az EK (NoBo) hitelesítési eljárások lefolytatásáért felel.

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a Debreceni Északnyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő vasúti infrastruktúra-fejlesztések 2. ütemének részbeni megvalósítására vonatkozó hitelesítés eljárás eredményét.

Az uniós közbeszerzési közlöny információi szerint a Macs–Balmazújváros pályaépítés, Debrecen–Macs kiegészítő munkák, Debrecen–Balmazújváros villamosítás, valamint kapcsolódó létesítmények tervezési és kivitelezési munkái, továbbá Debrecen „FATÉR” kisállomás létesítésével kapcsolatos alprojektekhez tartozó nemzeti szabályozási (DeBo, Designated Body) és európai közösségi (NoBo, Notified Body) megfelelőségértékelési eljárásokat a RailCert Hungary Kft. végezheti el.

A BMW gyár vasúti megközelítését szolgáló projektben a vállalat feladata többek között a tanúsítási tevékenységhez kapcsolódó műszaki-szakértői tevékenység ellátása, valamennyi hitelesítési eljárás lefolytatása, a szükséges közbenső hitelesítési nyilatkozatok (ISV-k) és (EK-)hitelesítési tanúsítványok kiállítása.

A tanúsító tevékenysége szorosan kapcsolódik a kivitelezést megvalósító vállalkozó és mérnök munkájához, elengedhetetlen az ütemterv szerinti feladatvégzés és a projektek által érintett munkaterületeken az aktív részvétel.

A projektben egy teljesen új kisállomást és vágánycsoportot is kialakítanak Debrecen állomás ún. „Külső Fatér” területén a szükséges kiegészítő munkákkal együtt, ill. új üzemi épületet létesítenek. A fejlesztés során egyebek mellett:

  • felújítják és korszerűsítik a vasúti pályát és kapcsolódó létesítményeit Macs állomástól Balmazújváros állomásig;
  • kivitelezik teljeskörűen Debrecen állomástól Balmazújvárosig a villamos felsővezetéki rendszert;
  • kiegészítik a vonalszakasz távvezérlését ellátó távvezérlő központot Macs Ipari Park állomáson;
  • vizuális és hangos utastájékoztató rendszert építenek ki;
  • felújítják a Keleti-főcsatorna feletti acélszerkezetű hidat, átépítenek vonali kisműtárgyakat, átereszeket;
  • átépítik a szakaszon található 8 db szintbeni közúti keresztezést;
  • átépítik Balmazújváros állomáson a meglévő felvételi épületet, a megközelítő utat és az állomási előteret, P+R parkolót alakítanak ki.

A projektben megvalósítandó műszaki létesítmények az infrastruktúra (INF), az energia (ENE), valamint a pályamenti ellenőrző-irányító és jelző (CCS) alrendszerek műszaki előírásai alá tartoznak, így a megfelelőségértékelés során valamennyi követelménypont igazolása szükséges, továbbá hangsúlyt kell fektetni „a fogyatékossággal élő és a csökkentett mozgásképességű személyek általi hozzáférhetőségével kapcsolatos” PRM előírásainak teljesítésére is.

A tanúsító szervezet tevékenységét a projekt pénzügyi fedezetét biztosító támogatási szerződés(ek) és vállalkozási szerződés hatálybalépését követően kezdheti meg.

 

Kötött pályaRailCert Kft.vasútfejlesztésDebrecenBMW-gyárDebrecen Észak-Nyugati Gazdasági Övezetvasúti tanúsításNoBoDeBoNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)