Látványos munkafolyamattal haladt az építkezés a Komárom-Esztergom vármegyei városban.
Még az év elején írtunk arról, hogy a MÁV akadálymentesítő projektjében három liftet építenek Tatabányán, azóta is nyomon követjük a projektet. A vasútállomás könnyebb megközelíthetőségét lehetővé tevő beruházás értéke mintegy 1 milliárd forint, a tervek szerint várhatóan az év végére vehetik majd eredményeit birtokba az utasok.
Nemrég az állami vasúttársaság ismét fényképes posztot publikált a Facebookon, melyben tájékoztattak:
a jelenleg is épülő három új lift toronyszerkezete közül a peronokhoz vezető kettő még a nyár során, a P+R parkoló és a felüljáró közti pedig szeptember 23-án került a helyére.
A munkálatok következő fázisaiban a szerkezetet rögzítik a felüljáróhoz, és ezt követően kezdődhet el a tetőépítés, valamint a szerkezet burkolása, mellyel párhuzamosan megkezdődnek a vágányok mentén lévő tornyok környezetének aszfaltozása.
Az építkezés márciusban rajtolt el, a felvonók vandál- és üzembiztos kivitelezésűek, a falak és ajtó is részben üvegezett kivitelben készülnek. Tágas kialakításuknak köszönhetően kerékpár vagy babakocsi szállítására is alkalmasak lesznek, telepítésükkel nő az utazáskomfort a vasútállomáson – írta korábban a MÁV.
A Keleti pályaudvar és a hozzá közvetlenül kapcsolódó vasúti létesítmények mérete meglepheti a szűkebb szakmában kevésbé járatos olvasókat.
A Gubacsi úti közúti-vasúti különszintű keresztezést három acélhídból álló műtárgy oldja meg a Déli Körvasúton; a G1 tíz darabból áll majd, míg a G3 négy darabból tevődik össze.