Látványos munkafolyamattal haladt az építkezés a Komárom-Esztergom vármegyei városban.
Még az év elején írtunk arról, hogy a MÁV akadálymentesítő projektjében három liftet építenek Tatabányán, azóta is nyomon követjük a projektet. A vasútállomás könnyebb megközelíthetőségét lehetővé tevő beruházás értéke mintegy 1 milliárd forint, a tervek szerint várhatóan az év végére vehetik majd eredményeit birtokba az utasok.
Nemrég az állami vasúttársaság ismét fényképes posztot publikált a Facebookon, melyben tájékoztattak:
a jelenleg is épülő három új lift toronyszerkezete közül a peronokhoz vezető kettő még a nyár során, a P+R parkoló és a felüljáró közti pedig szeptember 23-án került a helyére.
A munkálatok következő fázisaiban a szerkezetet rögzítik a felüljáróhoz, és ezt követően kezdődhet el a tetőépítés, valamint a szerkezet burkolása, mellyel párhuzamosan megkezdődnek a vágányok mentén lévő tornyok környezetének aszfaltozása.
Az építkezés márciusban rajtolt el, a felvonók vandál- és üzembiztos kivitelezésűek, a falak és ajtó is részben üvegezett kivitelben készülnek. Tágas kialakításuknak köszönhetően kerékpár vagy babakocsi szállítására is alkalmasak lesznek, telepítésükkel nő az utazáskomfort a vasútállomáson – írta korábban a MÁV.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.