Teljes kapacitással dolgozik a SWIETELSKY Vasúttechnika acélszerkezetgyártó üzeme: osztrák és német vasúti és ipari projektekhez szállít acélszerkezeti elemeket.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. külföldi projekteken is dolgozik. A cég celldömölki üzemében többek között a Stuttgart 21 elnevezésű vasúti óriásberuházáshoz is gyártottak acélelemeket az osztrák anyavállalat megbízásából. A cég most újabb acélszerkezeti megrendeléseket kapott külföldről.
„A megbízások egyértelmű pozitív visszaigazolásai annak, hogy az elmúlt időszak megrendeléseit a SWIETELSKY Vasúttechnika Kft. acélszerkezet gyártó üzletága a legnagyobb precizitással tudta teljesíteni. Így olyan elismert referenciákat szereztünk az osztrák anyacégnél, amelyek után, a jelenlegieken túl, további megrendeléseket is kaphatunk, és ezután is bizonyíthatjuk az acélszerkezet gyártásban szerzett több tíz éves tapasztalatunkat” – mondta el lapunknak Kovács Szabolcs, a vállalat szakipari és hegesztési vezetője.
A szakember hozzátette: „Ezek a megbízások bizonyítják, hogy az előző években végrehajtott szakmai és technológiai fejlesztéseink elérték a céljukat, jelen megrendelések a teljes kapacitásunkat lekötik.”
A jelenleg futó külföldi beruházások:
A gyártás mindegyik projekt esetében 2025 júliusában kezdődött. Egymással párhuzamosan zajlanak, igazodva az ütemezett szállítási határidőkhöz.
A Kühtai projekt esetében kétféle tartószerkezet készül: az egyik a DN1400 átmérőjű szívócsövet rögzíti az aljzathoz, a másik a DN600-as nyomócsövet pozícionálja az alatta futó szívócsőhöz. Ezekből összesen 80 darabot gyártanak, mintegy 36 tonna össztömegben. Az első gyártmány 1772x1770x700 mm (426 kg/db), míg a második 1701x2318x400 mm (474 kg/db) befoglaló méretű.
Bécsben a 18-as villamosvonal korszerűsítésén dolgozik a megrendelő: a gyártásra kerülő függesztőelemek és tartozékaik a villamosvágányok pozíciójának megtartását szolgálják majd a betonozás során. Több mint 1200 darab 2 méteres függesztőelemet, 2400 darab 500 mm hosszú állítórudat és ugyanennyi talplemezt állítanak elő Celldömölkön – ezek együttes tömege meghaladja a 31 tonnát.
A Steyrbrücke műtárgy ideiglenes állványszerkezete 20-20 darab HEB240 szelvényű tartóoszlopból és különféle méretű távtartókból épül fel, 7,8 tonnás össztömeggel. Ezek a zsaluzat alátámasztásához szükségesek a helyszíni betonozási munkák során. A tartóoszlopok 300x400x2000 mm, 300x400x500 mm és 300x400x200 mm, a távtartó merevítők pedig 68x48x2680 mm és 68x48x3274 mm befoglaló méretűek.
A Németországban, Salzgitter városában megvalósuló projekthez 60 darab, különböző hosszúságú darusín vágánymezőt gyártanak Celldömölkön, összesen közel 100 tonnányi acélból. Ezek biztosítják a darupálya végleges pozícióját és nyomtávját. A vágánymezők 1500x12000 mm és 1500x6000 mm méretűek.
A különböző szerkezetek gyártása több lépésben történik – tájékoztatott Kovács Szabolcs. A Kühtai projekthez például a felületelőkészítés görgőpályás szemcseszóróban zajlik, ezt követi a plazmavágás vagy szalagfűrészelés, majd a darabok sorjázása, furatok kialakítása, illetve az egyedi hengerített elemek beépítése. A gyártás során minden egység összeállító sablonba kerül, ahol megtörténik az összehegesztés, majd a fröcsektisztítás, méretellenőrzés, próbaszerelés, végül a tűzihorganyozás.
A bécsi villamosprojektnél a cső- és lemezalkatrészek külön sablonok segítségével, precíz furatkialakítással és csavaranya-hegesztéssel készülnek, míg a menetes rudak és talplemezek külön technológiai fázisban kerülnek összeállításra.
A gyártmányokat kamionnal szállítják ki a megadott helyszínekre, ahol a beépítést a megrendelők végzik el.
Öt hét után ért véget a komplex felújítás.
Komplex, kiviteli tervezésig történő feladatcsomagra várja a jelentkezőket az ÉKM.