Összesen 13 kilométernyi vasúti felsővezeték épült ki; a macsi ipari terminál új irodaépületet kapott.
Elkészült a Debrecen észak-nyugati gazdasági övezethez kapcsolódó közúti, vasúti és közmű-infrastruktúra fejlesztés második üteme. A projektről a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tartott sajtótájékoztatót július 31-én.
A most átadott Debrecen Fatér állomás, valamint a Macs ipari terminál most elkészült kiegészítő létesítményei egyaránt hazai forrásból valósultak meg: előbbi beruházás 11,6 milliárd forintos, utóbbi 2,1 milliárd forintos értéken.
A Fatér állomáson elkészült hét új vasúti vágány, egy korábbit felújítottak, 13 kilométer vasúti felsővezetéket építettek a szükséges biztosítóberendezésekkel együtt, és tíz kitérőt alakítottak ki, amelyek biztosítják a tehervonatok rendezését.
Emellett a Debrecen-Balmazújváros vonal kétvágányú szakaszának folytatása is megvalósult a kezdőpont felé, lehetőséget biztosítva ezzel a Macs Ipari Park Terminálról érkező és ide induló vonatok rendezésére, irányváltására.
Egy új üzemi épület kialakítása is a projekt részét képezte és a meglévő gyalogos felüljáró acélszerkezete is átépült. A beruházás részeként két portáldarut is elhelyeznek a területen.
Macs Ipari Park Terminálon – ahol Macs Ipari Park állomás található – kamerás biztonsági rendszert telepítettek, és felépült egy új egyemeletes irodaépület is, valamint egy közúti beléptető és ellenőrző rendszer is. Az irodaház helyet biztosít a Terminál üzemeltetéséhez szükséges adminisztrációs munkákhoz. A korábbi ütemben elkészült tűzivíztározó végleges földmunkáinak kivitelezése és a tározómedence burkolása is megtörtént.
A csütörtöki eseményen az ÉKM út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára is részt vett. Pántya József hangsúlyozta, a BMW autógyára melletti térségben az elmúlt két esztendőben jelentős vasúti beruházások készültek el, de a munka a következő egy-másfél évben is folytatódik. A fejlesztések kiemelkedő elemének nevezte a Debrecen és Macs közötti vasútipálya-építést, emellett kiemelte a Macs és Balmazújváros közötti pálya villamosítását, illetve a balmazújvárosi állomás felújítását.
Külön felhívta a figyelmet a Hortobágy-Ohat-Pusztakócs közötti sebességkorlátozások feloldására, amelynek eredményeként, ha a beruházások jövőre elkészülnek, 15 perccel csökken a menetidő a Debrecen-Hortobágy-Tiszafüred vasútvonalon.
Pántya József kitért arra is, hogy jelenleg négy nagy közúti csomópont átalakítása zajlik Debrecen belterületén, terveik között szerepel a homokkerti felüljáró átépítése, illetve a Kassai út kapacitásbővítő fejlesztése, aminek eredményeként jelentősen javul a város megközelíthetősége.
Kósa Lajos, a térség országgyűlési képviselője azt mondta, a főváros után ma Debrecen az ország egyik legnagyobb, vagy talán legnagyobb logisztikai központja. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a gazdasági övezetekben zajló logisztikai fejlesztésekkel jelentős forgalomterhelést vesznek át a város belső területeiről.
Papp László, Debrecen polgármestere elmondta, ha az 500 hektáros észak-nyugati és a 710 hektáros déli ipari övezetekben épülő gyárak megkezdik a termelést, az a magyar gazdaság GDP-növekedésében is látható lesz. Jelezte, az észak-nyugati övezetben Kelet-Magyarország egyik legnagyobb vasúti logisztikai termináljaként kiépült objektumot a GYSEV fogja üzemeltetni.
Szomszédságában több mint 250 kamion befogadására alkalmas közúti logisztikai terminál készül, és új NAV-székházat is építenek, így a vámkezelés is helyben fog történni.
Augusztus 1-jére véget ér a város közlekedését az elmúlt időszakban lassító Szent István körúti villamosfejlesztés.
Teljes kapacitással dolgozik a SWIETELSKY Vasúttechnika acélszerkezetgyártó üzeme: osztrák és német vasúti és ipari projektekhez szállít acélszerkezeti elemeket.