Kiderült, ki lesz a kivitelezője a közel félmilliárd eurós felújításnak, amelyben többek közt villamosítják a fővárosból Bulgáriába vezető vonalat.
A francia Alstom és a román Arcada alkotta Asocierea RailWorks konzorcium korszerűsíti a Bukarest–Giurgiu vasútvonalat – derült ki a railway.pro híréből. A 450 millió eurós (mintegy 177 milliárd forintos) beruházást a CFR SA, Románia állami tulajdonú infrastruktúra-üzemeltetője bonyolítja le. A szerződés 36 hónapos tervezési és kivitelezési időszakot tartalmaz.
A beruházás többek közt a vonal villamosítását és az Európai Vasúti Forgalomirányítási Rendszer (ERTMS) 2. szintű jelzőrendszerének kialakítását tartalmazza.
A fejlesztésben a román fővárostól a bolgár határnál fekvő városig vezető 93 kilométernyi egyvágányú vasútvonalat korszerűsítik, amely Románia legrégebbi, 1869-ben átadott vasútvonala. A vonal a Dunán át a Barátság hídon keresztül kapcsolódik Bulgáriához, a munkálatok a híd belépési pontjáig terjednek.
A railway.pro híre szerint a kapacitás, az energiahatékonyság és a szolgáltatás megbízhatósága egyaránt előrébb lép a projektben. A korszerűsítés egy kulcsfontosságú stratégiai útvonalat fejleszt, amely Romániát a Rajna–Duna folyosóval, valamint Bulgárián, Görögországon és Törökországon keresztül Délkelet-Európával köti össze.
A vonal teljes modernizációja megtörténik, beleértve az infrastrukturális és felépítményi munkálatokat, a jelzőrendszer, a telekommunikáció fejlesztését. Elkészülte után a vonatok akár 160 km/h-ás sebességgel is közlekedhetnek.
A projektben az Alstom részesedése körülbelül 25%. A francia központú multinacionális vasúti cég szállítja majd az ERTMS 2. szintű rendszert, a digitális vonatirányítási megoldásokat, a villamosítást, az energiaellátást és a felsővezetéket; eközben az Arcada a mélyépítési munkálatokat felügyeli.
A H8 és H9-es HÉV fejlesztését célzó az engedélyezési- és a kiviteli tervek elkészítésére írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. Az elővárosi kötöttpályás közlekedés korszerűsítésének előkészítésén kívül, az M2 metró meghosszabbítását az állomások akadálymentesítését is tervezik.
A vasútvonal a Dél-Alföld fontos közösségi közlekedési folyosója, évente közel egymillióan utaznak rajta.