A MÁV fokozott óvatosságra int a Szegedi úti átjáró környezetében.
Lapunkban nyomon követtük a nyár folyamán zajló rákosrendezői vasútipálya-karbantartást.
A felújítás során több mint 1,5 kilométernyi vágányt építettek át, közel tucatnyi váltót cseréltek, 5 kilométernyi felsővezeték-hosszláncot újítottak meg, 13 váltót kötöttek be a villamos központi állítási rendszerbe.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója hétfőn a Facebook-oldalán arról adott hírt, hogy befejeződtek a vágányzári munkák és az előírt utószabályozások, így a mai naptól az érintett szakaszokon megszűntek a lassújelek és a korábbi sebességkorlátozások.
A vonatok mostantól akár 80 km/órás sebességgel közlekedhetnek a korábbi 20–40 km/h helyett.
A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy ez különösen a Szegedi úti átjárónál jelent nagy változást: a vonatok gyorsabban érkeznek, a féktávolság megnőtt, ezért a szabálytalan átkelés jelentősen növeli a baleseti kockázatot.
Az Újvidék és Szabadka közötti 108,1 kilométeres szakaszon a vonatok óránként 200 kilométeres sebességgel tudnak haladni.
A kivitelező már át is vette a munkaterületet.