2025.06.19, Csütörtök
Elővárosi vasútvonalakon hoz javulást a rákosrendezői pályakarbantartás - Indulnak a munkálatok
Fotó: MÁV Zrt.

Elővárosi vasútvonalakon hoz javulást a rákosrendezői pályakarbantartás - Indulnak a munkálatok

MÁVINFORM

2025.06.19. 14:10 - Kolinek Nóra

Az öthetesre tervezett vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, nagygépekkel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával végzik.

Hirdetés

Szombaton kezdődnek a vágányfelújítások Rákosrendezőn, munkálatok célja az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon zajló vasúti közlekedés javítása – olvasható a MÁVINFORM közleményei között.

A tájékoztatás szerint a 2025. június 21-én kezdődő és július 27-ig tartó beruházás során éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek, ezért a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, valamint az esztergomi vonalon a Nyugati és Angyalföld között szünetelni fog a vonatforgalom.

A MÁV Csoport a karbantartáshoz kapcsolódóan aloldalt hozott létre honlapján, ahol a megváltozott utazási feltételekről nyújtanak részletes és aktuális tájékoztatást.

 

Rákosrendező állomás kiemelt felújítási munkálatairól

A mintegy 3 milliárd forint értékű, MÁV saját forrásból végzett rekonstrukció során 11 kitérőt cserélnek, összesen több mint másfél kilométernyi vágányt építenek át, 700 méteren ágyazatrostálást végeznek, síneket, valamint 1100 betonaljat és több mint 800 talpfát váltanak ki újakkal. A felsővezetéki és biztosítóberendezési feladatok részeként a váltókat bekötik a vonóvezetékes rendszerbe, tengelyszámlálókat telepítenek, továbbá részben megújul a felsővezeték-hálózat is, ugyanis mintegy 3 kilométernyi felsővezetéki hosszláncot cserélnek. A Nyugati pályaudvar területén is végeznek egyidejűleg feladatokat, ugyanis két váltó csatlakozó vágányszakaszainál, körülbelül 100 méteren helyreállítják az ágyazatot.

A közlemény kitér a munkálatok mennyiségeire is: zúzottkőből 8500 tonnát rostálnak és építenek be, 2100 tonna védőréteget használnak fel, és 2400 vasbetonaljat, 830 talpfát váltanak újabbra, valamint 24 szál hosszúsínt helyeznek le.

Az öthetesre tervezett vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, összesen mintegy 180 szakember közreműködésével, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával hajtják végre: ágyazatrostálót, KIAG szabályozógépet is használnak, de a váltók, vágánymezők bontásához, fektetéséhez igénybe veszik a lipcsei Kirow által gyártott darut is, amely akár 110 tonnát, letámasztva pedig 150 tonnát is tud emelni.

A sebességkorlátozásokat megszüntetve mintegy 1500 méteren visszaemelik 80 km/órára a pályára megengedett sebességet. Ezt követően megszűnhetnek a mintegy két perces késéseket okozó sebességkorlátozások.

 

Zajhatások és a Teleki Blanka utcai átjáró lezárása

A Teleki Blanka utca – Szegedi út találkozásánál lévő vasúti átjárót teljesen lezárják a felújítás idejére (június 21-től július 27-ig) a közúti forgalom elől is. A tájékoztatás szerint ennek két oka is van: egyrészt az útátjáróban síncseréket és vágányszabályozásokat végeznek, másrészt az útátjáró környezetében a váltó- és vágányfelújítások során a munkagépek az útátjáróban lévő vágányszakaszokat használják, azaz munkaterületnek számít.

Gépjárművel a Róbert Károly körúti felüljáró felé érdemes kerülni, amely a Dévényi utca–Vágány utca felé, vagy a Reitter Ferenc utcán haladva érhető el – tették hozzá a közlemény végén.

Kötött pályaMÁVvasútfejlesztésvasútfelújításRákosrendezőagglomerációNyugati pályaudvar

Hírlevél

Hirdetés