2024.04.19, Péntek
Újra napirenden az M3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása

Újra napirenden az M3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása

2016.07.28. 15:07 - Hegedűs Gergely

Budapest főpolgármestere kizárta, hogy 2018-ig elindulna a kivitelezés, de a tervezésre határozott szándékot mutatott.

Hirdetés

A főváros el akarja készíttetni a jelenleg Újpest központban végződő 3-as metróvonal meghosszabbításának terveit Káposztásmegyerig. Tarlós István főpolgármester erről a Klubrádió műsorában beszélt, amikor a Népszabadságban megjelent információról kérdezték. A lap ugyanis arról értesült, hogy a fővárosi önkormányzat ismét előveszi az M3-as metróvonal meghosszabbításának tervét. A főpolgármester úgy reagált, hogy a meghosszabbításról nem léteznek tervek, de azokat  szeretnék elkészíttetni. „A főváros ezt saját forrásból meg tudja tenni” - tette hozzá.

Tarlós István hangsúlyozta, jelenleg nem a meghosszabbításra kell koncentrálni, hanem a napi félmillió utast szállító rossz állapotú vonal felújítására. "Hogy a meghosszabbítás ebben a ciklusban megkezdődhetne, ez teljesen illuzórikus, és ilyet senki nem ígért soha" – fogalmazott a politikus.

 

Vasúti és metrómegállót is kapna Káposztásmegyer

Az M3-as északi irányú meghosszabbítása már hosszú évek óta visszatérő téma a fővárosi politikában az M1-es és az M4-es metró bővítéséhez hasonlóan. A beruházás felé tett konkrét lépés volt a káposztásmegyeri intermodiális csomópont tervezését szabályozó szerződés. Az újpesti és a XV. kerületi polgármester közötti megegyezésről 2013 márciusában számolt be az ujpest.hu, eszerint az új közlekedési csomópont a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lenne Rákospalotán. Az intermodiális kapcsolatban az ott létesülő majdani M3-as metrómegálló, a szintén újonnan épülő (a Budapest-Vác vasútvonalon létesülő) vasúti megálló, valamint a villamos és a busz járatok megállói egyesülnének. A csomóponthoz P+R parkolók létesülnének.

Wintermantel Zsolt, újpesti polgármester a szerződés megkötésekor azt hangsúlyozta, a csomópont modulokból áll össze, és bár az összetevőket együtt tervezték, azok egymás nélkül is megépíthetők. 

közlekedésfejlesztésM3-as metróMi épül?

Hírlevél

Hirdetés