A több városrészt is egyesítő beruházás városképi, környezetvédelmi és közlekedési szempontból is évtizedekre meghatározza Kaposvár arculatát.
Nem sokkal debreceni után kihirdették a közbeszerzést a kaposvári intermodális csomópont tervezésére és kivitelezésére. A munkálatok során a helyi és helyközi buszpályaudvar és a vasútállomás is egyesül.
A hirdetményben megjelölt feladatsorban többek közt szerepel
Szita Károly polgármester korábban úgy nyilatkozott, Kaposvár régi vágya, hogy a Petőfi tér, Dózsa György utca, Baross Gábor utca, illetve a vasút túloldalán fekvő Csík Ferenc sétány által határolt területen végrehajtsák a fejlesztést. A beruházás szerinte városképi, környezetvédelmi és közlekedési szempontból is meghatározó lesz a következő egy évszázadban Kaposváron.
A helyi és a távolsági buszállomás, valamint a vasútállomás egyesítésével nagy terület szabadul fel, ezek egy részén zöldfelület lesz.
A projekt kezeli azt a problémát is, amit a vasút azáltal okoz, hogy megosztja a várost. „Egyesíteni igyekszünk a belvárost és a tőle csak pár száz méterre fekvő, mégis leválasztott cseri vagy donneri városrészeket” – fejtette ki a városvezető, hozzátéve, hogy a fejlesztésnek összesen 14 jelentős eleme van.
A Magyar Közlönyben márciusban megjelent kormányhatározat szerint öt hazai városban összesen 42 milliárd forintból épülhetnének intermodális csomópontok, ezek között ott volt – a tatabányai, nyíregyházi, miskolci, székesfehérvári mellett - a kaposvári fejlesztés is 10,5 milliárdos tervezett összeggel. Ugyanakkor decemberben kiírták a közbeszerzést a debreceni intermodális csomópont kivitelezésére is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.