2024.11.21, Csütörtök
Közel a rajthoz a debreceni óriásprojekt
civishir.hu

Közel a rajthoz a debreceni óriásprojekt

civishir.hu, magyarepitok.hu

2016.12.29. 08:32 - Hegedűs Gergely

Kiírták a közbeszerzést az intermodiális csomópont kivitelezésére, mely többek közt a föld alá tereli a 4-es főűt forgalmát.

Hirdetés

Több éves előkészítés és tervezés után megjelent a Debreceni Főpályaudvar mérnöki-műszaki ellenőri és kivitelezői közbeszerzési pályázata – írja a civishir.hu. Az Európai Unió hivatalos értesítőjében közzétett mérnöki-műszaki ellenőri pályázatra február 3-ig, a kivitelezői pályázatra február 13-ig várják az ajánlatokat. A nyertes pályázónak 30 hónapja lesz a főpályaudvar - korábbi sajtóhírek szerint mintegy 21 milliárd forintos - kivitelezésére, így 2019 végére megépülhet a város regionális közlekedési központja.


Nem lesz felszíni forgalom

Az összesen 42 ezer négyzetméteresre tervezett, többszintes intermodiális csomópont egyesíti a vasúti, helyi és helyközi busz-, valamint egyéb helyi közösségi közlekedési útvonalakat, ezáltal megkönnyíti és meggyorsítja a Debrecenbe érkező, vagy Debrecenből induló utasok közlekedését.

A 4-es főút forgalma 370 méteren a felszín alá kerül, ezzel gyakorlatilag megszűnik a felszínen zajló forgalom, annak ellenére, hogy a régió legnagyobb közlekedési központja jön létre. A beruházásban a Petőfi téren létrejön

  • egy korszerű utastájékoztatóval ellátott 12 ezer négyzetméteres felszín alatti buszpályaudvar,
  • egy új villamos végállomás,
  • parkolóház, taxiállomás, kerékpártárolók és park,
  • egy 3 ezer négyzetméteres acél tartószerkezetű üvegtető,
  • valamint egy többszintes irodaház.
     

A 4-essel jóval hamarabb kell végeznie a kivitelezőnek

A TED-en megjelentek szerint a projektbe beletartozik a Nyíl utca-Hadházi utca csomópont ideiglenes átépítése Debrecenben a 33-as főút útvonalán, valamint az állomás mellett a 4-es és a 47-es főút csatlakozását biztosító különszintű csomópont átépítése. A feladat részét képezik az előkészítés során a bontási munkák mintegy 11 200 köbméter mennyiségben beépített városi környezetben.

A kiírásban egy részhatáridőt is meghatároztak, eszerint a 4-es számú főutat annak teljes lezárásától számított legkésőbb a 18. hónap végéig a kivitelező köteles a forgalom részére visszaadni, legalább jogerős ideiglenes forgalomba helyezési engedéllyel.

A debreceni főpályaudvar átfogó fejlesztéséről idén októberben írt alá együttműködési megállapodást a város és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

közlekedésfejlesztésMi épül?Debrecenintermodális csomópont

Hírlevél

Hirdetés