260 főt alkalmaznak a Bosch miskolci kéziszerszámgyárához épített új részlegben, ezzel az üzem Európa legnagyobb ilyen profilú gyára lett.
1,6 milliárd forintos beruházással épített új regionális szolgáltató központot a Bosch Miskolcon, a digitális technológiákat alkalmazó beruházást a kormány 358 millió forinttal támogatta – jelentették be hétfőn sajtótájékoztatón. A főként logisztikai feladatokat ellátó új részlegben az eredetileg tervezett 205 helyett 260 munkavállalót alkalmaznak.
Fükó László, a Robert Bosch Power Tool Elektromos Szerszámgyártó Kft ügyvezetője elmondta: a német cég miskolci beszállítóinak egyharmada hazai vállalat, akik a nemzetközi színvonalnak megfelelő minőségben dolgoznak. Szíjjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter azt emelte ki, hogy az új fejlesztéssel az üzem Európa legnagyobb kéziszerszámgyára lett. A miskolci komplexum 2016-ban 10,5 millió terméket gyártott, 2 millióval többet, mint az előző évben.
Az ipar szinte minden területén (többek között gépjárművek, fogyasztási cikkek, épülettechnológia) nagy piaci szerepet játszó cégcsoport Magyarországon a vezető külföldi munkaerő-foglalkoztató. Nemrég Hatvanban kezdték el a munkát egy logisztikai központon 17 milliárd forintos beruházás keretében, illetve a fővárosban is új tesztpályát és üzemet építenek.
A Bosch a miskolci építkezésen is alkalmazott digitális innováció területén vezető helyzetben van, idén 100 milliárd forintot fordított világszerte mesterséges intelligencia kutatásra. Magyarországon is jelentős K+F tevékenységet folytatnak, az utóbbi évben 47 milliárd forintot fordítottak a területre. A német cég szerte a világon 59 ezer embert foglalkoztat innovációs területen és a hazai felsőoktatással is együttműködik, 19 intézménnyel van megállapodása.
A sajtótájékoztatón arra is kitértek, hogy az ipari robotok és a mesterséges intelligencia nem csökkenti átlagosan az egy projektben dolgozók számát, hanem újabb, fejlettebb területeken hoz létre munkaerőpiaci igényt.
Fontos állomás lesz az első beton öntése, amelyet három hónappal megelőz az úgynevezett szerelőbeton kivitelezése.
Ősszel emelik be a helyére a tervek szerint az M7-es autópálya felett a Velencei-pihenőhely közelében épülő új 80 méter hosszú gyalog- és kerékpáros hidat. A szakemberek már az elemek összeillesztésén és a korrózióvédelem kialakításán dolgoznak.