2024.04.20, Szombat
Kilométeres gátfal épül a csepeli kikötő védelmére
welovebudapest.hu

Kilométeres gátfal épül a csepeli kikötő védelmére

MTI, magyarepitok.hu

2018.08.29. 10:45 - Veres Ida

A mobilgátnak köszönhetően árvízveszély idején sem kell majd korlátozni a közúti és a vasúti forgalmat.

Hirdetés

Megtartották a Csepeli Szabadkikötő mobilgátjának műszaki próbáját – derült ki az MTI híréből. A védelmi rendszer annak az 1 milliárd 43 millió forintos beruházásnak a része, amit a KÖTIVIÉP’B Közép-Tisza Vidéki Vízépítő és Telekommunikációs Kft. végez Csepelen a MAHART-Szabadkikötő Zrt. számára. Az összesen 1,1 kilométeres létesítmény feladata, hogy egy nagyobb árvíz ellen megvédje a kikötőt.


Egy csarnok is létrejött a tárolás megoldásához

Az uniós támogatásból létrejött projekt a végéhez közeledik:

  • elkészült a kikötő I. számú medencéjének partélén a mobil árvízvédelmi fal telepítéséhez szükséges vasbeton alépítmény;
  • megérkeztek a gát alumínium oszlopai és támfal elemei; 
  • utóbbiak szakszerű tárolására egy új csarnokot építettek fel.

A MAHART a csarnok kivitelezésére a kecskeméti Horváth Építőmester Zrt.-vel szerződött, 139 millió forint értékben. Az épületben a raktározás funkció mellett egy szociális és kiszolgáló blokk is helyet kapott egy hőközponttal együtt. Utóbbi csak a wc-mosdó helyiségek fűthetőségét biztosítja, a raktár egyébként nem fűtendő.

 

A csepeli árvízvédelem országos jelentőségű

Sztilkovics Szávó, a Mahart-Szabadkikötő Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a gát létrejöttével a lehető legkisebbre csökken az árvíz kockázata az országos jelentőségű, közforgalmú szabadkikötő működésében. Emellett segíti a Magyarországon áthaladó, növekvő mértékű nemzetközi vízi áruszállítás logisztikai kiszolgálását és a szükséges infrastrukturális feltételeket.

A mobilgát teljes felépülése után árvízveszély miatt nem kell majd korlátozni a közúti és a vasúti forgalmat, így a bérlők számára a jelenleginél kiszámíthatóbb, tervezhetőbb áruforgalmi helyszín lesz majd a szabadkikötő.

A szabadkikötő forgalmát jól mutatja, hogy 2017-ben mintegy 1200 hajó rakodott itt. Több mint 300 ezer tonna különböző terményt - köztük búzát, árpát, kukoricát, napraforgót, repcét, szóját - szállítottak a kikötőn keresztül. Emellett hozzávetőleg 740 ezer tonna egyéb ömlesztett árut raktak ki és be a hajókra.

Mi épül?építőipari cégekárvízvédelemCsepelHorváth Építőmester Zrt.Kötiviép'B Kft.

Hírlevél

Hirdetés