A terminál többek között alkalmas lesz vasútról közútra mozgatni konténereket, konténertartályokat és félpótkocsikat is.
Nyomtávváltáson alapuló intermodális logisztikai szolgáltató terminál épül a fényeslitkei Orinter Ipari Park területén az East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. kivitelezésében – derül ki az iho.hu cikkéből.
A beruházás 18 milliárd forintból valósul meg, amire a társaság tulajdonosai biztosítják a forrást. A létesítmény alkalmas lesz vasútról közútra, közútról vasútra és vasútról vasútra is átrakni konténereket, konténertartályokat és félpótkocsikat.
A folyamatot ismertető videót ide kattintva érhetik el.
A központ területén több ezer konténer tárolására alkalmas teret alakítanak ki.
Mivel a terminál képes felrakni teljes szerelvényeket vagy akár fél pótkocsikat is vasútra, így lehetőséget teremt a 4-es út környezetterhelésének jelentős csökkentésére. Ehhez rendelkezni fog a félpótkocsik tárolására alkalmas parkolóval is.
A létesítményben 140 ember foglakoztatását tervezik, de közvetett módon 400 embernek biztosít majd munkalehetőséget.
A terminál Magyarországnak jelenleg a keleti-nyugati határ mentén működő terminálokhoz képest meglévő tízéves lemaradását tízéves előnyre változtatja. Magyarország visszakerül a vasúti logisztika térképére. A terminál elméleti kapacitása 500 ezer TEU/év. (A TEU a szállítmányozásban használt fogalom, mellyel a konténerforgalom nagyságát határozzák meg.)
Jelenleg az építési engedélyeztetési eljárás van folyamatban. A tervezett átadás 2021. negyedik negyedéve.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.