A modern eszközökkel felszerelt kutatóállomás fő profilja a kukoricanemesítés, valamint az ahhoz kapcsolódó vetőmag előállítása és tesztelése.
Európa legnagyobb kapacitású kukorica- és napraforgóvetőmag-kutatóbázisát építhette fel a Weinberg'93 Építő Kft. a svájci székhelyű Syngenta vállalatnak a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Mezőtúron, a beruházás mintegy 1,5 milliárd forintból készült el.
A Weinberg kivitelezési vezetője, Bánóczi Zsolt kiemelte, hogy a munka a tervezőasztalnál kezdődik és számtalan mérnökóra rejtőzik a zökkenőmentes építkezés mögött.
A komplex szemléletmód, a beruházóval való folyamatos kommunikáció, a tervezés és a kivitelezés szoros együttműködése a siker záloga.
Elmondása szerint a lebonyolítás problémamentes volt, kihívást csak a talajviszonyok és az időjárás jelentett. A laza, teherbírás nélküli talaj tökéletes a növényeknek, de ugyanez nem mondható el az épületekről. Az időjárás, és főleg a sok csapadék is okozott nehéz napokat az építkezés folyamán. A mérnöki együttműködés és a szakmai tapasztalat azonban segített megoldani a problémákat, így a Weinberg újabb sikeres projektet tudhat maga mögött, amit a beruházó elégedettsége is megerősít.
A modern eszközökkel felszerelt kutatóállomás fő profilja a kukoricanemesítés, valamint az ahhoz kapcsolódó vetőmag előállítása és tesztelése lesz – mondta el Gaël Hili, a Syngenta európai ágazati igazgatója az eseményen. Emlékeztetett: a világ 90 országában jelen levő vállalat az elmúlt években több stratégiai beruházást hajtott végre Magyarországon. Ezek közül az egyik legjelentősebb a három fázisban - mintegy 13,5 milliárd forintból - elkészült mezőtúri vetőmagüzem, ehhez kapcsolódik a most elkészült kutatóközpont is.
Nagy István agrárminiszter az eseményen a magyar mezőgazdaság koronaékszerének nevezte a vetőmagtermesztést. Hangsúlyozta: fontosak az olyan beruházások, melyekben nagy nemzetközi cégcsoportok, mint a Syngenta Magyarországra hozzák kutatás-fejlesztési tevékenységük egy részét.
A Syngenta munkavállalóinak száma világszerte meghaladja a 28 ezret, Magyarországon a vállalat mintegy 530 embert foglalkoztat. A multinacionális cég magyar leányvállalata értékesítésének nettó árbevétele 2019-ben 56,5 milliárd forint volt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.