Az egyhónapos átfogó karbantartás ideje alatt egyebek mellett felsővezetéki és biztosítóberendezési munkálatokat is végeztek a szakemberek.
Rendszeresen beszámolunk a MÁV Zrt. beruházásában, a Magyar Építő Zrt. kivitelezésével megvalósuló felújításról: a beruházás keretein belül 8200 négyzetméteren történik rekonstrukció a Nyugati pályaudvar több mint 140 éves műemléképületén.
Most arról kaptunk hírt, hogy szombaton éjjel véget ér az egyhónapos átfogó karbantartás a Nyugati pályaudvaron.
Július 18-ától, vasárnaptól – a veresegyházi vonal kivételével – visszaáll a karbantartás előtti forgalmi rend, a munkák ideje alatt más budapesti állomásokra átirányított vonatok visszatérnek a Nyugatiba.
A MÁV közleménye szerint a Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt − az épületegyüttes tetőszerkezetének rekonstrukciója mellett − halaszthatatlan volt a pályahálózatának átfogó karbantartása is.
A karbantartás részeként megvalósult számos korszerűsítési és komfortjavító intézkedés is. Többek között:
Az akadálymentesítés részeként – egy brüsszeli metróvonal és néhány olasz állomás után –
Európában az elsők között a Nyugatiban megkezdődött a vak és gyengénlátó utasok részére okos taktilis vezető- és veszélyjelző sávok kialakítása.
A jelzések célja, hogy talppal vagy segédeszközzel érzékelhető információt szolgáltassanak a környezetükben található akadályokról, veszélyhelyzetekről, illetve a biztonságosan használható közlekedési folyósokról.
A rendszer akár a napi változásokat is tudja majd kezelni.
A rendszer használójának a Bluetooth-szal felszerelt botja, a járófelülethez érintve érzékeli a címkékből érkező rádiójeleket, és továbbítja az információkat egy mobiltelefonos applikációnak, amely hangosan felolvassa az instrukciókat, melyeket egy letölthető térképről nyer ki a rendszer.
A pályaudvar Teréz körút felőli akadálymentes megközelítésére új rámpát is kialakítanak, az Örökségvédelmi Hatósággal egyeztettek szerint.
A csarnok tetőfelújítása augusztus végéig tart, a teljes tetőszerkezet átépítése pedig 2022. második negyedévében fejeződhet be a tervek szerint.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.