A Ke-Víz 21 Zrt. pince nélküli, földszintes, lapostetős kialakítású épületet hozott létre, amely biztosítja az életmentéshez szükséges mentő gépjárművek, valamint a személyzetük számára a megfelelő körülményeket.
A Hajdú-Bihar megyei Nyíradony fontos épülettel lett gazdagabb a Ke-Víz 21 Zrt. generálkivitelezése által. A városi önkormányzat beruházásában mentőállomás valósult meg Nyíradony központjában.
A mentőállomás működése fontos előrelépés Nyíradony és térségében lévő települések egészségügyi alap- és sürgősségi ellátási színvonalában. Biztosítja a térség lakói számára szükséges egészségügyi ellátáshoz való célzott hozzájutást a sürgősségi betegellátás tekintetében. Hasznossága emberéletekben mérhető, hiszen helyben teremti meg az orvosi beavatkozást az azonnali egészségügyi ellátást igénylő esetekben.
Az elkészült épület biztosítja az életmentéshez szükséges mentő gépjárművek, valamint a személyzetük számára a megfelelő körülményeket korszerű technológiai megoldások alkalmazásával.
Borbély Norbert termelési főmérnök lapunk kérdésére elmondta, a mentőállomás két állással és egy gépkocsi mosóval rendelkezik. Az épület közvetlenül kapcsolódik a meglévő egészségügyi intézményhez, az épületek közötti belső átjárást lehetővé téve. A mentőautók forgalomba való kijutása a telken lévő Nyíradonyi Járási Hivatal gépkocsi kapuján keresztül történik.
Az épület környezetében különböző magassági terepviszonyok jellemzőek, így az északi épületrész parkosított rézsűvel kapcsolódik a városi parkhoz. A meglévő egészségügyi épület és a mentőállomás déli oldala között süllyesztett gépkocsi behajtó található, amely az egészségügyi épület pinceszinti garázsához vezet. A behajtó vasbeton támfallal kapcsolódik a közparkhoz.
A mentőállomás nettó beltéri beépített alapterülete csaknem 364 négyzetméter. Az épület pince nélküli, földszintes, lapostetős kialakítású, a gépkocsi tárolók és a mosó tömege kiemelkedik a többi épületrészből, a belmagasság itt 3,6 méter.
Az alábbi főbb helyiségek találhatók meg az új mentőállomáson:
A termelési főmérnök kifejtette, az épület hagyományos szerkezetekből készült, az alapozás pedig beton sávalap. A födémszerkezetet előregyártott vasbeton pallóból hozták létre. A homlokzati nyílászárók esetében öt légkamrás, hőszigetelt, háromrétegű műanyag nyílászárókat alkalmaztak.
Borbély Norbert a projekt nehézségére is kitért, amely jelenleg általános probléma a hazai építőiparban. „Az építőanyag árak emelkedése, a gyártási és szállítási határidők csúszása, valamint a megfelelő, szakképzett munkaerő és alvállalkozó hiány miatt a minőség és a határidő tartása kihívást tartogatott számunkra is.”
Jelenleg már nem folyik helyszíni munkavégzés, a mentőállomás elkészült, a használatbavételhez szükséges engedélyezési eljárást elindította a megrendelő. Azonban egy pótmunka még hátravan: a területre történő bejutást biztosító kétszárnyú kaput cserélni szükséges az új OMSZ előírásoknak megfelelő szekcionált ipari kapura. Ennek folyamata jövő év elején zárul le.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.