2022.01.26, Szerda

Hirdetés

Bemutatták az autómentes Városliget terveit – így épülhet meg a Szegedi úti felüljáró
Illusztráció: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Bemutatták az autómentes Városliget terveit – így épülhet meg a Szegedi úti felüljáró

facebook.com/vitezydavid, magyarepitok.hu

2021.12.11. 10:40 - Bíró Beáta

A híd nem csak tehermentesítené a Ligetet és a Hungária körutat az M3-as autópálya forgalma alól, hanem új közlekedési kapcsolatot is teremtene Zugló és Angyalföld között.

Hirdetés

Elkészültek a Rákosrendező fölött híd és kapcsolódó úthálózatát tartalmazó tanulmányterveket, melyeket tegnap ismertetett a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. Erről Vitézy Dávid vezérigazgató számol be Facebook-posztjában.

A beruházás egyelőre az előkészítő szakaszban van, amit a BFK a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa kezdeményezésére, a Kormány döntése és finanszírozása alapján végez Fürjes Balázs államtitkár felügyeletével. A hidat és térségét a Speciálterv Építőmérnöki Kft., a Mexikói úti P+R-t pedig a KÖZTI tervezte.

 

Fotó: facebook.com/vitezydavid

 

A közúti híd tehermentesít és összeköti Zuglót és Angyalföldet

A projekt lényege - amelyről korábban lapunk is írt -, hogy autómentesítsék a Városligetet és tehermentesítsék a Hungária körutat az M3-asról beérkező autóforgalom alól. Ennek fő eleme lenne a Rákosrendező vasútállomás feletti közúti híd, amelynek megépítését a Szegedi út vonalától némileg északra elhúzva javasolják.

A felüljáró biztosítja majd a 3-as villamosgyűrű meghosszabbítását, lesz rajta kerékpárút és járda is, amely új kapcsolatot jelent a főváros két legnépesebb kerülete, Zugló és Angyalföld között. Jelenleg ugyanis a két kerületet teljesen elvágja egymástól a vasút, a Hungária körúti felüljáró és az 1-es villamoson kívül nincs értékelhető közlekedési kapcsolat közöttük.

A közúti felüljáró kivitelezése közbenső alátámasztás nélkül történne, azért, hogy a jövőbeni és a mai vasúti vágányképhez is igazodjon és a jövőbeni Rákosrendező vasútállomást ehhez tudják csatlakoztatni.

 

Vitézy Dávid/facebook

 

Nem pöfögnek autók a Kós Károly sétányon sem

A Városligetet teljes egészében visszaadnák a gyalogosoknak, pihenni vágyóknak, a park intézményeit látogatóknak, futóknak, sportolóknak és a kerékpárosoknak. A kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában a főpolgármesterrel közösen elfogadott koncepció szerint

a Városliget főtengelye, a Kós Károly sétány és a Hősök tere autómentes lesz, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál pedig 1500 P+R férőhely épül. A beruházás során természetesen környezetrendezés is várható.

A tervekről hamarosan nyilvános bemutató is lesz.

A Kormány döntött arról, hogy finanszírozza következő lépésben a végleges engedélyezési tervek elkészítését, melyek 2022 őszére készülhetnek el. Ezeket a műszaki tartalmakat azonban még ezután dolgozzák ki.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia célkitűzései szerint Rákosrendező új közlekedési átszállópont lehet a jövőben a váci, veresegyházi, esztergomi vonatok és az itt közlekedő villamosok, trolibuszok és esetleg a jövőben a Kisföldalatti között.

Mi épül?útépítésBudapestBudapest Fejlesztési Központ (BFK)Speciálterv Építőmérnöki Kft.Közti Zrt.

Hírlevél