Az ÉVOSZ Médiatagozatának podcastjában a generálkivitelező Duna Aszfalt, a megrendelő ÉKM és a főtervező CÉH illetékesei beszélgettek.
A Spakli’21 Podcast legújabb adásának témája a Kalocsa és Paks közötti Tomori Pál híd építésének sajátosságai, érdekességei voltak. A beszélgetésre a híd június eleji hivatalos átadását követően került sor, most pedig meg is hallgathatják az érdeklődők.
Bene János vendégei voltak:
Wunderlich Istvánnal lapunk is részletesen beszélgetett a hídról, amikor júniusi Hónap Mérnöke díjat átadtuk a vezető mérnöknek, a szakmai interjút szintén az érdeklődők figyelmébe ajánljuk.
A felvétel emellett ezen a linken is elérhető.
A projekt kivitelezését lapunkban is végig kísértük. Foktő térségében június 6-án adták át a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében megépült, Tomori Pálról, a mohácsi csatában a magyar hadakat vezető érsekről elnevezett Kalocsa-Paks Duna-hidat, valamint a híd forgalmát lebonyolító, M6-os autópálya és Kalocsa között megépült 512-es utat. A Duna Aszfalt megbízásából a híd kiviteli terveit a CÉH Zrt. és Pont-TERV Zrt., míg az útterveket az UTIBER Kft. megbízásából a SPECIÁLTERV Kft. készítette el, a feszített-függesztett mederhíd szabad szereléses módszerrel lezajlott építkezéséhez pedig a PERI Kft. egyedi tervezésű zsaluzókocsijait használták.
Elindult a nevezés Az Év Szakembere 2025 díjra. A Mapei által alapított szakmai elismerés célja, hogy reflektorfénybe kerüljenek a kiemelkedő munkát végző burkolók és kőművesek, valamint hogy példaképeket állítson a szakma jelenlegi és jövőbeli generációi elé.
Már a mélyépítés sem ásással kezdődik a Szabadicsnál: nem csak segítség, sokszor mára nélkülözhetetlen is a talajradar használata.