2024.12.09, Hétfő
A helyszín kiválasztásától a legnagyobb feladatokig – a Tomori Pál hídról beszélgettek a Spakli ’21 podcastban

A helyszín kiválasztásától a legnagyobb feladatokig – a Tomori Pál hídról beszélgettek a Spakli ’21 podcastban

magyarepitok.hu

2024.09.04. 13:18 - Szabó Ákos

Az ÉVOSZ Médiatagozatának podcastjában a generálkivitelező Duna Aszfalt, a megrendelő ÉKM és a főtervező CÉH illetékesei beszélgettek.

Hirdetés

A Spakli’21 Podcast legújabb adásának témája a Kalocsa és Paks közötti Tomori Pál híd építésének sajátosságai, érdekességei voltak. A beszélgetésre a híd június eleji hivatalos átadását követően került sor, most pedig meg is hallgathatják az érdeklődők.

Bene János vendégei voltak:

Wunderlich Istvánnal lapunk is részletesen beszélgetett a hídról, amikor júniusi Hónap Mérnöke díjat átadtuk a vezető mérnöknek, a szakmai interjút szintén az érdeklődők figyelmébe ajánljuk.

 

 

A Spakli’21 podcast most publikált adásában a beszélgetőpartnerek között szóba kerültek többek között az alábbi témák is:

  • Milyen szempontok alapján döntik el hogy hol és mikor épül híd az országban?
  • Milyen alternatívák merültek még fel, miért pont Kalocsa és Paks közé épült híd a Dunán?
  • Milyen más hazai vagy nemzetközi tapasztalat állt a tervezők rendelkezésére amikor pályáztak a munkára?
  • Milyen szokatlan feltételek vagy elvárások merültek fel a tervezés során?
  • Mi jelentette a legnehezebb kivitelezői feladatot, hogyan oldották meg?
  • Mit tanultak ebből a projektből?
  • Miben egyedi, vagy különleges ez a híd?
  • Mit figyeljen rajta a szakmabeli és mire hívják fel a laikusok figyelmét?

 

A felvétel emellett ezen a linken is elérhető.

A projekt kivitelezését lapunkban is végig kísértük. Foktő térségében június 6-án adták át a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében megépült, Tomori Pálról, a mohácsi csatában a magyar hadakat vezető érsekről elnevezett Kalocsa-Paks Duna-hidat, valamint a híd forgalmát lebonyolító, M6-os autópálya és Kalocsa között megépült 512-es utat. A Duna Aszfalt megbízásából a híd kiviteli terveit a CÉH Zrt. és Pont-TERV Zrt., míg az útterveket az UTIBER Kft. megbízásából a SPECIÁLTERV Kft. készítette el, a feszített-függesztett mederhíd szabad szereléses módszerrel lezajlott építkezéséhez pedig a PERI Kft. egyedi tervezésű zsaluzókocsijait használták.

Iparági hírekSpakli21Duna Aszfalt Zrt.ÉVOSZÉVOSZ MédiatagozatÉpítési és Közlekedési MinisztériumCÉH Zrt.Peri Kft.Speciálterv Építőmérnöki Kft.Pont-Terv Zrt.Utiber Kft.PaksKalocsahídépítés

Hírlevél

Hirdetés