2024.07.12
2024 júniusában adták át a Tomori Pál hidat a kalocsai és paksi térség között, amely 946 méter hosszú, és egy 3 és fél éves kivitelezési munka eredményeként jött létre. A híd építésénél a szakemberek 28 000 m3 beton készítéséhez használtak Mapei betonadalékszereket.
2024.07.06
„Ha törik, ha szakad, akkor is végigcsináljuk” – ez a hozzáállás alapozta meg a projektvezetést a Kalocsa és Paks között kivitelezett híd óriásprojektjében, amelyben aztán jöttek is sorra a legkülönbözőbb próbák. A sikeres kivitelezéshez ugyanakkor a kiválóan sikerült csapatépítés, a valós idejű információáramlás és alapvető emberi értékek érvényesítése is hozzájárult. A júniusi Hónap Mérnöke pályájának mérföldkövei szinte lineárisan vezettek odáig, hogy az ország legnagyobb Duna-hídjának építési projektjét vezethesse - interjú Wunderlich Istvánnal.
2024.06.25
A „teher alatt nő a pálma” elv alapján kap újabb és újabb kihívást jelentő feladatokat 2016-os érkezése óta a Paks II. projektben Plásztán Bence. Év eleje óta ő a Paks II. Atomerőmű Zrt. első junior főmérnöke. Mint ilyen, a több szakterületet érintő, interdiszciplináris kérdésekkel foglalkozik. Szemmel láthatóan inspirálja az, hogy újabb és újabb kihívásokkal szembesül.
2024.06.10
Az alkonyati és esti fényeket megörökítő fotógaléria új perspektívában mutatja be a Duna Aszfalt generálkivitelezésében elkészült híd szépségeit.
2024.05.27
Járt a világ számos atomerőművében, látta hogyan készül a nukleáris üzemanyag, dolgozott üzemelő atomerőműben, most pedig az Európai Unió egyetlen létesítés alatt álló atomerőművi projektjének csapatát erősíti tolmácsként Kósa Olga.
2024.05.04
Immár a próbaterheléseken is túl van a Kalocsa és Paks között megépült átjáró: a kétnapos művelet szombati munkáihoz 20 darab 40 tonnás teherautót vonultatott fel a Duna Aszfalt.
2024.04.29
Szenvedélyesen szereti a munkáját, az atomerőművi nagyberendezésekért szinte rajong Bánki Attila. Hatalmas élmény volt számára a Paks II. Atomerőmű első nagyberendezése, a zónaolvadék-csapda gyári átvétele. Most egyebek mellett ennek Paksra szállítását készítik elő. A Paks II. Zrt. programelem-felelősét már gyerekkorában magával ragadta az atomenergia világa.
2024.04.24
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
2024.03.25
Az atomerőmű egyik legfontosabb óriásszerkezete már a műszaki átadás-átvételnél jár a gyártás helyszínén.
2024.03.22
Többek közt a hídpálya szigetelése- és aszfaltozása, a burkolatjel festések, korlátok- és más hídtartozékok elhelyezése van még hátra a paksi Duna-híd építési projektjén.
2024.03.13
„Gyakorlatilag mindent a magyarok találtak ki” – fogalmazta meg Alvin Martin Weinberg, az atomenergetika kiemelkedő tudósa, aki az atomerőművek születéséről nyilatkozva nem sokat túlzott ezzel a kijelentéssel. Az amerikai tudós társszerzője volt a reaktorok alapművének számító „Neutronok láncreakciójának fizikai elmélete” című könyvnek – a másik szerzőt Wigner Jenőnek hívták.
2024.02.20
A villamosenergia-rendszerben minden egyes pillanatban annyi villamos teljesítménynek kell rendelkezésre állnia, amennyit a fogyasztók igényelnek. Az időjárásfüggő megújuló energia térnyerése miatt a rendszer teljesítményegyensúlyának megtartása egyre nagyobb kihívás. Ennek okán az újonnan épülő atomerőművel szemben is elvárás, hogy a teljesítménye bizonyos határokon belül változtatható, „manőverezhető” legyen.
2024.02.06
Vízválasztó munkafolyamatokra kerül sor 2024-ben.
2024.01.26
A Duna Aszfalt által kivitelezett projektben a mai napon lényegében előállt az a végleges statikai váz, mely az átadást követően legalább 100 évig átkelőként fog szolgálni a folyam felett.
2024.01.16
Minimum hatvan, de akár száz éven keresztül is szolgálják majd a fogyasztókat az újonnan épülő atomerőművi blokkok Pakson. Nemcsak a tervezett üzemidő hosszában múlja felül elődeit az új típus, hanem számos műszaki és biztonsági paramétert tekintve is.
2024.07.11
Az új atomerőművi blokkok környezetét érintő meteorológiai viszonyok változását kétféle módszerrel modellezték. Az évszázad végéig prognosztizált eredményeket már a tervezés során figyelembe vették, hiszen az összes lehetséges külső és belső veszélyeztető tényezővel számolni kell.
2024.07.01
Fontos szerződést írt alá egymással a Titan-2 JSC Concern és a Bayer Construct Zrt.
2024.06.19
Nemcsak a két új atomerőmű-blokk építését koordinálják, hanem ismeretterjesztő anyagokat is készítenek a Paks II. projekten dolgozó szakemberek. A nukleáris technológiával, tudománytörténettel és műszaki kérdésekkel foglalkozó írásaik a paks2.hu oldalon olvashatók.
2024.06.06
Kereken három évvel az alapkőletétel után avatták fel a Duna Aszfalt által kivitelezett Duna-hidat Paks és Kalocsa között, amelynek most a legfőbb mérföldköveire is visszatekintünk.
2024.05.16
A nukleáris iparban bevált gyakorlat, hogy a jelentősebb tevékenységeket próbák és tesztek előzik meg. Nem történik ez másképp az épülő két új paksi atomerőművi blokk esetében sem. Például a reaktortartály a teljes gyártási folyamat alatt mintegy 700 minőségellenőrzésen esik át.
2024.04.29
A fiatal építészmérnökök kezdeményezése által egy jelentős szerepet betöltő, de országos szinten kevésbé értékelt történelmi személyiség lett a névadó.
2024.04.26
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.
2024.04.19
A londoni központú magazin a Duna Aszfalt által kivitelezett projektnek szentelte a címlapját, a Magyar Építők egyik fotóját leközölve.
2024.03.25
Vajon mi köti össze Új-Zélandot, Indonéziát, Burkina Fasót és Angliát Pakssal? Egy, ma a Paks II. projekt csapatát erősítő szakember: Sidló Tibor Gábor személye. A Műszaki Igazgatóság Építészeti Osztályának geotechnika szakterület-vezetője a felsoroltak mellett még legalább féltucatnyi országban dolgozott azt megelőzően, hogy a Paks II. Zrt. munkatársa lett.
2024.03.14
A Duna Aszfalt kivitelezésében zajló projekt a záró szakaszában jár, a tervek szerint májusban már a műszaki átadás-átvétel is elkezdődhet.
2024.03.12
Ugyanilyen kritikus pont a két nagy tömegű nukleáris berendezés, az úgynevezett zóna-olvadékcsapda és a reaktortartály legyártása is.
2024.02.13
Részese volt az atomerőmű üzembehelyezésének, dolgozott az üzemeltetésén, gyarapította ismereteit a magánszektorban, majd visszatért hivatásához, hogy részt vegyen az új atomerőmű építésében. Pásztor Imre, a Paks II. Zrt. Műszaki Igazgatóságának főmérnöke klasszikus értelemben vett hivatásként tekint az atomenergiára. Vallja, hogy ebben a szakmában nincs felemelőbb érzés, mint az, amikor „meghallod felpörögni a turbinát, életre kel a mű”.
2024.02.06
A középső elemet képező mederhíd is bezárult, így egybefüggővé vált a pályalemez.
2024.01.25
A mérnöki hivatást egy Verne-regény hatására választotta Fenyvesi Csaba. Repülni, repülőgépet tervezni vágyott, de a sors más pálya felé sodorta, amit cseppet sem bánt meg. Egy hasonlóan unikális terület, az atomenergia mellett köteleződött el egy életre. Immár üzemfelkészítési főmérnökként a Paks II. projekt szakembergárdáját erősíti több évtizedes tapasztalatával.
2024.01.01
A helyenként szakadó hóesés ellenére minden a terveknek megfelelően valósult meg.