A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
A Kalocsát Pakssal összekötő Tomori Pál híd nyerte idén a MAGÉSZ Magyar Acélszerkezeti Szövetség Év acélszerkezete nívódíját. "A híd hosszát és szerkezetét tekintve is különleges mérnöki teljesítény, ezt ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség a tervező CÉH Zrt. és a generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. felé" - olvasható a nívódíjról beszámoló közleményben.
„Idén az elnökség egyhangú szavazással döntött az Év acélszerkezete nívódíjról"
‒ ismertette az elismerés körülményeit Aszmann Ferenc, a díjat alapító Magyar Acélszerkezeti Szövetség (MAGÉSZ) elnöke.
"A Tomori Pál híd mind struktúrájában, mind a kivitelezés tekintetében csúcsteljesítmény, ráadásul ilyen, 440 méteres mederhíd méretben ‒ a híd folyó feletti szakasza ‒ ezzel az Extradosed-nak nevezett technikával még soha nem épült híd Magyarországon, de világszerte is csak most kezd ez a megoldás terjedni."
A közlemény szerint az Extradosed technika lényege, hogy a kábelek a híd teljes hosszában végigfutnak, egyszerre függesztve és feszítve a szerkezetet.
Ennek jelentős előnyei vannak mind a hagyományos ferdekábeles, mind a gerendahidakkal szemben.
A Tomori Pál híd tervezését a CÉH zRt. részéről dr. Kisbán Sándor és Pusztai Pál vezette, de a teljes szerkezet mintegy 20 hídtervező mérnök hatévi munkájával jöhetett létre.
A genrálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. szempontjából Wunderlich István projektvezető segítségével korábban egy terjedelmes interjúban mutattuk be a projektet, amelynek sikeréhez a kiválóan sikerült csapatépítés, a valós idejű információáramlás és alapvető emberi értékek érvényesítése is hozzájárult.
Az új híd 15 percre rövidítette a két város közötti menetidőt.
A több mint 13 ezer négyzetméteres létesítmény már szerkezetkész; többek közt harminc laboratórium és több konferenciaterem is létrejön a beruházásban.
A németországi A45-ös autópálya Rinsdorf/Rälsbach közötti szakaszának egyik leglátványosabb és leginnovatívabb hídépítési projektje elérte végső fázisát. A munkálatok csúcspontja, június első napjaiban zajlott: a Rinsdorf-völgyhíd 40 000 tonnás részét – beleértve az alépítményt és a pilléreket – precíz mérnöki munkával oldalirányban tolták a végső helyére a STRABAG vezette konzorcium szakemberei.