A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
A Kalocsát Pakssal összekötő Tomori Pál híd nyerte idén a Magyar Acélszerkezeti Szövetség Év acélszerkezete nívódíját. "A híd hosszát és szerkezetét tekintve is különleges mérnöki teljesítény, ezt ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség a tervező CÉH Zrt. és a generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. felé" - olvasható a nívódíjról beszámoló közleményben.
„Idén az elnökség egyhangú szavazással döntött az Év acélszerkezete nívódíjról"
‒ ismertette az elismerés körülményeit Aszmann Ferenc, a díjat alapító Magyar Acélszerkezeti Szövetség (MAGÉSZ) elnöke.
"A Tomori Pál híd mind struktúrájában, mind a kivitelezés tekintetében csúcsteljesítmény, ráadásul ilyen, 440 méteres mederhíd méretben ‒ a híd folyó feletti szakasza ‒ ezzel az Extradosed-nak nevezett technikával még soha nem épült híd Magyarországon, de világszerte is csak most kezd ez a megoldás terjedni."
A közlemény szerint az Extradosed technika lényege, hogy a kábelek a híd teljes hosszában végigfutnak, egyszerre függesztve és feszítve a szerkezetet.
Ennek jelentős előnyei vannak mind a hagyományos ferdekábeles, mind a gerendahidakkal szemben.
A Tomori Pál híd tervezését a CÉH zRt. részéről dr. Kisbán Sándor és Pusztai Pál vezette, de a teljes szerkezet mintegy 20 hídtervező mérnök hatévi munkájával jöhetett létre.
A genrálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. szempontjából Wunderlich István projektvezető segítségével korábban egy terjedelmes interjúban mutattuk be a projektet, amelynek sikeréhez a kiválóan sikerült csapatépítés, a valós idejű információáramlás és alapvető emberi értékek érvényesítése is hozzájárult.
Az új híd 15 percre rövidítette a két város közötti menetidőt.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.
A lépés egyben gyakorlati jelentőségű is: azáltal, hogy az ÉVOSZ fenntarthatósági tagozatot alapított, az ágazat legfontosabb képviselői tették le a voksot a szakirány hathatós képviselete mellett.