2025.05.16, Péntek
Minden szempontból csúcsteljesítmény - egyhangúlag nyert nívódíjat a Tomori Pál híd

Minden szempontból csúcsteljesítmény - egyhangúlag nyert nívódíjat a Tomori Pál híd

magyarepitok.hu

2025.05.16. 10:49 - Hegedűs Gergely

A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.

Hirdetés

A Kalocsát Pakssal összekötő Tomori Pál híd nyerte idén a Magyar Acélszerkezeti Szövetség Év acélszerkezete nívódíját. "A híd hosszát és szerkezetét tekintve is különleges mérnöki teljesítény, ezt ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség a tervező CÉH Zrt. és a generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. felé" - olvasható a nívódíjról beszámoló közleményben. 

„Idén az elnökség egyhangú szavazással döntött az Év acélszerkezete nívódíjról"

‒ ismertette az elismerés körülményeit Aszmann Ferenc, a díjat alapító Magyar Acélszerkezeti Szövetség (MAGÉSZ) elnöke.

"A Tomori Pál híd mind struktúrájában, mind a kivitelezés tekintetében csúcsteljesítmény, ráadásul ilyen, 440 méteres mederhíd méretben ‒ a híd folyó feletti szakasza ‒ ezzel az Extradosed-nak nevezett technikával még soha nem épült híd Magyarországon, de világszerte is csak most kezd ez a megoldás terjedni."


A kiváló csapatmunka és a valós idejű információáramlás is nagyon kellett a sikerhez

A közlemény szerint az Extradosed technika lényege, hogy a kábelek a híd teljes hosszában végigfutnak, egyszerre függesztve és feszítve a szerkezetet.

Ennek jelentős előnyei vannak mind a hagyományos ferdekábeles, mind a gerendahidakkal szemben.

A Tomori Pál híd tervezését a CÉH zRt. részéről dr. Kisbán Sándor és Pusztai Pál vezette, de a teljes szerkezet mintegy 20 hídtervező mérnök hatévi munkájával jöhetett létre.

A genrálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. szempontjából Wunderlich István projektvezető segítségével korábban egy terjedelmes interjúban mutattuk be a projektet, amelynek sikeréhez a kiválóan sikerült csapatépítés, a valós idejű információáramlás és alapvető emberi értékek érvényesítése is hozzájárult.

Az új híd 15 percre rövidítette a két város közötti menetidőt.

Galéria

Iparági hírekDuna GroupDuna Aszfalt Zrt.PakshídépítésKalocsanívódíjak

Hírlevél

Hirdetés