Nem egészen három hónap alatt valósította meg a ZÁÉV a grandiózus lobogót és annak tartozékait.
A ZÁÉV Építőipari Zrt. és a Market Építő Zrt. konzorciumban végzi a fővárosi Citadella teljes megújítását. Legutóbb a feltárásokról és falrekonstrukcióról, valamint az új zászlórúd építéséről közöltünk részleteket.
A munkálatok jelenleg a Citadella megújításának ötödénél tartanak – mondta el Lévai Imre, a projekt felelős műszaki vezetője.
A Citadella újjászületésének fontos állomása, hogy a fellegvár belső udvarában, március 15-én felvonták Magyarország legnagyobb nemzeti lobogóját. Mindamellett a rekonstrukció első szakaszában az erőd közel 10 ezer négyzetméteres külső falait állítják helyre, és rendbe teszik a belső udvarát.
A Citadella várfalakkal zárt területén helyezték el a figyelemre méltó paraméterekkel rendelkező nemzeti zászlót, illetve annak tartószerkezetét, valamint elvégezték az ehhez szükséges egyéb feladatokat is, úgy, mint földmunka, betonozás, elektromos munkák. A zászlótartó acél rúdszerkezet csúcsmagassága a helyszíni összeszerelést követően 36.3 méter hosszú.
„Ez az egyik legmagasabb a hazai zászlótartó rudak között. Az acélrúd súlya 7.5 tonna, melyen egy 12 x 6 méteres, vagyis 72 négyzetméter felületű nemzeti lobogó leng” – tette hozzá a projekt főmérnök.
A lobogó anyaga hurkolt poliészterből készült, amely ellenáll az időjárás viszontagságainak, ugyanakkor kellően légies ahhoz, hogy akár gyenge szellőben is lobogjon. A zászló látványát az esti órákban is élvezhetik az érdeklődők a földbe süllyesztett reflektoroknak köszönhetően.
A kivitelezők nem egészen három hónap alatt valósították meg a grandiózus építményt. Mindez nem volt egyszerű, hiszen egy szeles hegytetőre kellett az ország legnagyobb zászlóját telepíteni.
Végül a gyártás és a felállítás határidőre, vagyis március 15-re elkészült.
A Citadella megújulása a falak áttörésével, a statikai és üvegszerkezetek elkészítésével, valamint a növénytelepítéssel folytatódik. Az új Citadella szabadabb, zöldebb és nyitottabb lesz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.