A várpalotai elkerülő keleti szakaszán már az aszfaltozást végzik, a második ütemben kivitelezett nyugati szakaszon hídépítés és töltésalapozás zajlik.
A Dömper Kft., Subterra-Raab Kft. és Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD Konzorcium az ütemtervnek megfelelően halad az út-, híd- és vízépítési munkálatokkal a 8-as főút Várpalotát délről elkerülő szakaszán. Az alábbi összefoglalót a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása alapján készítettük az összesen nettó 28 milliárd forintos, hazai és uniós források által fedezett projektről.
Az együttesen 9 kilométer érintő útfejlesztés két, egymással párhuzamosan futó ütemben zajlik. A 2014 szeptemberében indult első ütem a Várpalotától délre eső területeket érinti (a fenti képen pirossal jelölve), itt 5,9 kilométeren jön létre kétszer két sávos főút. Emellett 2,4 kilométeren egyéb országos közút, valamint 2,35 kilométeren szervizút épül.
Ezen a szakaszon már elkészült a Vasút utca átépítése, a Dankó Pista utca és a Kossuth utca korrekciója, valamint a 72106-es Ősire vezető bekötőút és körforgalom építését is befejezte a kivitelező. A kivitelezők jelenleg különböző szakaszokon aszfaltoznak, szegélyeket építenek és szalagkorlátokat helyeznek el. A közműkiváltási munkálatok az elkövetkezendő hetekben befejeződnek.
A 2016 októberében megkezdődött második ütemben a várostól délnyugatra eső területeket fejlesztik. Itt a kétszer kétsávos 3,4 km-es főpálya mellett 1,5 km egyéb országos közút és 1,9 km szerviz utat építenek. Itt az elmúlt hetekben bevágás és töltésépítés, valamint a Pétfürdői csomópontban épülő vasbeton híd munkái folynak, és a közúti felüljárók felújításán is dolgoznak. A közműkiváltási munkálatok a teljes szakaszon folyamatban vannak.
Ahogy azt korábban megírtuk, Várpalota elkerülő nyomvonala kedvezőtlen, magas talajvizű altalajon keresztül halad, ezért a beruházásban speciális cellamatracos töltésalapozást végeztek. Az elkerülőt várhatóan már 2018 márciusától használhatják az erre közlekedők. Várpalota a 8-as út Székesfehérvár és Veszprém közötti szakaszán fekszik, ez a 28,8 km-es útvonal a tervek szerint 2018 végére válik teljes egészében kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.