A három megyét érintő projekteket a Swietelsky, a Strabag, a Ke-Víz, a Zemplénkő és az EuroAszfalt kivitelezik.
1,28 milliárd forintból újulnak meg hidak, utak és egy kerékpárút az Észak-Alföldön a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásban. Hat projekt hazai, egy pedig európai uniós forrásból valósul meg – derült ki a közbeszerzési értesítőben közzétett eredménytájékoztatóból. A projektek három megyét érintenek az alábbiak szerint:
Jász-Nagykun-Szolnok megye:
Megújul a 4202-es Kisújszállás-Mezőtúr összekötő úthoz tartozó Nagykunsági főcsatorna-híd, összesen 57 méter hosszan. A felújítást a Swietelsky Magyarország Kft. végzi el nettó 134,72 millió forintból. Idén a Swietelsky már elvégezte a 4202-es út felújítását, azonban a hidak nem képezték a korábbi beruházás részét.
Hajdú-Bihar megye:
Körforgalmú csomópont épül a hajdúdorogi Böszörményi út-Tokaji út-Nánási út-Fehértói út (3503 és 3504 j. utak) csomópontjában a Ke-Víz 21 Építőipari Zrt., a Zemplénkő Kelet-magyarországi Építőipari és Bányászati Kft. és az EuroAszfalt Kft. konzorciuma által. A kivitelezés költsége 212,91 millió forint.
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye:
Burkolatfelújítást kapnak 521 méter hosszan a 4. számú főút csomóponti ágai: a 97515 jelű út és a 97518 jelű út. A 35,43 millió forintos projekt kivitelezője a STRABAG Általános Építő Kft., a STRABAG Építő Kft. és a STRABAG Szolnoki Aszfalt Kft. konzorciuma. A három cég emellett felújítást végez Kisvárdánál, a 4149-es úton található Belfőcsatorna-hídon 111 millió forintból.
Rézsűhelyreállítás és burkolatfelújítás történik a 4127 jelű Beregdaróc-Fehérgyarmat-Csengersima összekötő úton 350 méter hosszan, az 54,33 millió forintos beruházás kivitelezője szintén a Ke-Víz-Zemplénkő-EuroAszfalt konzorcium. Ugyanez a három cég végzi el továbbá a felújítást a 96794-es Tép-Derecske kerékpárúton 1834 méter hosszan, 23,44 millió forintból.
Végül, de nem utolsósorban a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében a Ke-Víz, a Zemplénkő és az EuroAszfalt 4460 méter hosszan burkolatfelújítást végez a 3821-es számú Rakamaz-Balsa-Nagyhalász összekötő úton. Ez a legnagyobb költségvonzatú projekt a hét közül, összesen nettó 710,76 millió forintból valósul meg.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.