A 67-es főút 20 kilométeren új nyomvonalat kapott, egy több mint 10 kilométeres részén pedig 11,5 tonnás terhelésre alkalmas burkolatmegerősítést és négysávosítást végzett a Strabag és a Soltút. Az M7-estől Kaposvárig két elkerülő kivételével már végig négy sávon lehet haladni.
Befejeződött a 67-es főút Kaposfüred és Látrány közötti szakaszának kivitelezése, amit a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Soltút Kft. valósított meg. A projektről Szita Károly, Kaposvár polgármestere és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője tartott sajtótájékoztatót szombaton délelőtt Kisbabapusztán.
A beruházás célja Kaposvár bekötése volt a gyorsforgalmi hálózatba, ennek érdekében összességében egy 33,2 kilométer hosszúságú szakaszt fejlesztettek. A kétszer kétsávos, településeket elkerülő 67-es főút 20 kilométeren új nyomvonalon jött létre, míg a többi részén 11,5 tonnás terhelésre alkalmas burkolatmegerősítés és négysávosítás történt.
A beruházás nem csak a jelentősége miatt került reflektorfénybe, hanem a zenélő aszfalt miatt is. Egy akusztikus burkolatjel révén Mernyeszentmiklós és Mernye között a Republic zenekar ismert slágere csendül fel a Budapest irányából Kaposvár felé a külső sávban, a 80 kilométeres óránkénti sebességgel haladóknak.
A beruházásban 12 csomópont, átvezetés, illetve fel/lehajtási lehetőség került kialakításra. A kivitelezéshez kapcsolódóan Mernyeszentmiklós és Somogybabod települések között a lassújármű és kerékpáros forgalom számára burkolt szervizút épült, a főúttal párhuzamosan. Az útépítéssel elzárt, jellemzően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére stabilizált földutak épültek.
Az eseményen felszólaló Kiss Boglárka NIF-szóvivő elmondta: a munka folytatódik a 67-es út további szakaszain:
Szita Károly, Kaposvár polgármestere arról beszélt: a város életében az idei évben több mérföldkő is volt, a 67-es főút leghosszabb, 32 km-es szakaszának elkészülte ezek közül pedig az egyik leginkább meghatározó. A pálya átadásával nem csak gyorsabban, hanem biztonságosabban lehet eljutni a megyeszékhelyről a Balatonhoz - fejtette ki.
Cikkünket friss képekkel és a megszólalók idézeteivel frissítettük.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.