Több helyszínen látszik az épülő pályaszerkezet a „KE-VÍZ 21” Zrt. és a Zemplénkő Kft. kivitelezésében megvalósuló, kelet-magyarországi 48-as főút fejlesztésén.
Miután tavaly számoltunk be utoljára a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában Debrecen és a nyírábrányi román államhatár között futó 48-as út projektjéről, most elküldtük fotósunkat is az építkezés külterületi szakaszára.
Az összesen a 3+500-as kilométerszelvénytől a 30+006 kilométerszelvényig tartó, tehát 26,5 kilométert érintő teljes fejlesztést, melynek sirán az eddig túl keskeny útvonal szélesebb lesz, két részre bontották:
Utóbbi esetén már 7 szakaszon megkezdődött a burkolat megerősítése, a téli útüzemeltetési időszak végéig koronaélen kívüli munkákat végeznek, a korábbi félpályás útlezárás felfüggesztésével.
A beruházás megvalósításával biztonságosabbá válik az autósok és tehergépjárművek számára a 48-as főút. Ennek érdekében a baleseti gócpontoknál szintbeni csomópontok épülnek, a párhuzamos szervizutaknak köszönhetően pedig csökken az útcsatlakozások száma, mely szintén megoldást jelent a jelenlegi balesetveszélyes helyzetekre.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.