Az EuroAszfalt, a Ke-Víz 21 és Zemplénkő összesen 26,5 kilométeren fejleszti a Debrecen és a román határ közti útszakaszt, Vámospércsben már át is adtak nemrég egy elkészült pályát és hidat.
Legutóbb októberben számoltunk be a 48-as út projektjéről, melyet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában végeznek el, a Debrecenből a nyírábárányi országhatárig. A fejlesztést részben az EuroAszfalt Kft., részben pedig a Ke Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. konzorciuma vállalta el – az utóbbi két vállalat a külterületi szakaszokon dolgozik. A projektben a 3+500-as kilométerszelvénytől a 30+006 szelvényig, tehát összesen 26,5 kilométernyi szakaszon végeznek munkálatokat.
Miután Vámospércsben már átadtak egy útvonalat, illetve felújították a Nyírvíz csatorna hídját, most arról érkezett hír, hogy a téli üzemeltetés idejére megszűnt a félpályás forgalomkorlátozás és jelzőlámpás irányítás az úton, melynek fennmaradó részein eddig is jelentősen előre haladtak:
összesen hét szakaszon készültek el a pályaszerkezettel kötőréteg szintig.
A beruházás jelentőségét az adja, hogy elkészültével biztonságosabbá válik az autósok és tehergépjárművek számára a 48-as Debrecen és az határ között.
Ennek érdekében a baleseti gócpontoknál szintbeli csomópontok épülnek. A párhuzamos szervizutaknak köszönhetően pedig csökken az útcsatlakozások száma, mely szintén megoldást jelent a jelenleg kialakuló balesetveszélyes helyzetekre.
A 2019 májusában megkezdett építkezés az ütemtervnek megfelelően halad, befejezése 2021. első negyedévében várható. Most a téli időszak után újabb félpályás forgalomkorlátozásra 2020 márciusától számíthatnak az arra közlekedők.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.