Az Euroaszfalt, a Ke-Víz 21 és Zemplénkő munkájának köszönhetően a teherforgalom is beindulhat Debrecen és a román határ között.
Letették a 48. számú főút Debrecen és Nyírábrány, illetve az országhatár közötti szakasz fejlesztésének alapkövét. A beruházás keretében összesen 26,5 km hosszan a meglévő 2x1 sávos útszakasz megerősítésére és szélesítésére kerül sor. A felújítást mintegy 20 milliárd forintból az Euroaszfalt Kft., a Ke-Víz 21 Zrt., valamint a Zemplénkő Kft. végzik el.
A főúton a 3+500-as kilométerszelvénytől a 30+006 szelvényig valósítják meg a fejlesztést. Ennek során az uniós normáknak megfelelő, 11,5 tonnás tengelyterhelést lehetővé tevő burkolaterősítést hajtanak végre.
A biztonságosabb közlekedés érdekében a baleseti gócpontoknál szintbeni csomópontok épülnek. A párhuzamos szervizutaknak köszönhetően csökken az útcsatlakozások száma, mely szintén megoldást jelent a jelenleg kialakuló balesetveszélyes helyzetekre.
A fejlesztéssel megvalósulhat a határátkelő teherforgalmának megindítása, ami további lökést adhat a térségnek. A nyírábrányi közúti határátkelőt a teherforgalom számára is átjárhatóvá teszik, jelenleg ugyanis csak a személyforgalom lépheti át a határt, ezért
a térség teherforgalmának nagy kitérőt kell tennie: Csengersimánál és Ártándnál vannak legközelebb közúti teherforgalmi átkelők.
A kettő közt mintegy 130 kilométernyi közúti távolság van, (előbbi Szatmárnémeti, utóbbi Nagyvárad átkelőjének minősül), vagyis ugyanennyi határszakasz van jelenleg teherforgalmi átkelő nélkül.
A 48-as főút Debrecentől Vámospércsen át, Nyírábrányt érintve tart a magyar-román határig, melynek túloldalán a magyarajkú, 10 ezer lakosú Érmihályfalva fekszik.
A főúton Vámospércs belterületi szakaszának munkáit az Euroaszfalt Kft. végzi el, a külterületi szakaszok kivitelezését a Ke-Víz21 és a Zemplémkő Kft nyerte el. A beruházásban ennek a három kivitelezőnek a feladata lesz a közvilágítási hálózat kiépítése is mintegy 5 kilométeren, valamint párhuzamos szervizutak leaszfaltozása 2,8 kilométeren.
A 48-as főút alapkőletételén Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója, Kiss Boglárka a NIF Zrt. szóvivője, Nyíri Béla (Fidesz-KDNP) nyírábrányi polgármester, Tasó László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Ménes Andrea (Fidesz-KDNP) vámospércsi polgármester, Türk László (Fidesz-KDNP) debreceni önkormányzati képviselő, Beke Péter, a Zemplénkő Kft. ügyvezető igazgatója és Bencze Gábor, a Ke-Víz 21 Zrt. igazgatója vettek részt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.