Az Euroaszfalt, a Ke-Víz 21 és Zemplénkő munkájának köszönhetően a a teljes szakasz 26,5 kilométeren válik majd teljessé.
Befejeződtek a 48. sz. főút munkálatai Vámospércs belterületi szakaszán az EuroAszfalt Kft. kivitelezésében. Az Orgona utca és az Arany János utca között több mint 1,5 kilométer hosszon a 2x1 forgalmi sávos másodrendű főút 11,5 tonnás burkolaterősítése történt meg, valamint a Nyírvíz csatorna feletti hidat is felújították - derül ki a NIF Zrt. közelményéből. Ezen kívül a posta előtti szakasz bal oldalán egy leállósávot is építettek.
A burkolat megerősítésével és szélesítésével biztonságosabbá vált az autósok és nehézgépjárművek közlekedése a szakaszon. A párhuzamos szervizutaknak köszönhetően csökkent az útcsatlakozások száma, ez szintén megoldást jelent a balesetveszélyes helyzetekre.
A 48. számú főút Debrecen és Nyírábrány, illetve az országhatár közötti szakasz fejlesztésének alapkövét áprilisban rakták le. A beruházás keretében összesen 26,5 km hosszan a meglévő 2x1 sávos útszakasz megerősítésére és szélesítésére kerül sor. A felújítást mintegy bruttó 20 milliárd forintból az Euroaszfalt Kft., a Ke-Víz 21 Zrt., valamint a Zemplénkő Kft. végzik el, ez utóbbi két vállalat a külterületi szakaszokat kivitelezi.
A fejlesztéssel 2021 tavaszától biztonságosabbá válik az autósok és tehergépjárművek közlekedése a hajdú-bihari megyeszékhely és az országhatár között.
A főúton a 3+500-as kilométerszelvénytől a 30+006 szelvényig valósítják meg a fejlesztést. A biztonságosabb közlekedés érdekében a baleseti gócpontoknál szintbeni csomópontok épülnek. A párhuzamos szervizutaknak köszönhetően csökken az útcsatlakozások száma, mely szintén megoldást jelent a jelenleg kialakuló balesetveszélyes helyzetekre.
Az átadóünnepségen Tasó László, a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy a 48. sz. főút felújítása egy nagyon régen várt beruházás Hajdú-Bihar megyében és az út felújítása a biztonságot és a gyorsaságot jelenti majd az utat használók számára.
Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője az eseményen elmondta: Debrecen és Vámospércs külterületén, illetve Nyírábrány bel- és külterületén az idén májusban megkezdett munkák tovább folytatódnak. A kivitelezés több szakaszon, egyenként 400-600 méter hosszban, az út mindkét oldalán felváltva zajlik, a munkálatok miatt félpályás forgalomkorlátozás van érvényben.
A kivitelezés alatt álló szakaszokon jelzőlámpás forgalomirányítás mellett egy sávon, váltakozva haladhat a forgalom. A munkálatok ideje alatt jelentős menetidő-növekedéssel kell számolni.
A fejlesztéssel megvalósulhat a határátkelő teherforgalmának megindítása, ami további lökést adhat a térségnek. A nyírábrányi közúti határátkelőt a teherforgalom számára is átjárhatóvá teszik, jelenleg ugyanis csak a személyforgalom lépheti át a határt, ezért a térség teherforgalmának nagy kitérőt kell tennie: Csengersimánál és Ártándnál vannak legközelebb közúti teherforgalmi átkelők.
A kettő közt mintegy 130 kilométernyi közúti távolság van, (előbbi Szatmárnémeti, utóbbi Nagyvárad átkelőjének minősül), vagyis ugyanennyi határszakasz van jelenleg teherforgalmi átkelő nélkül.
A 48-as főút Debrecentől Vámospércsen át, Nyírábrányt érintve tart a magyar-román határig, melynek túloldalán a magyarajkú, 10 ezer lakosú Érmihályfalva fekszik.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.