Az Euroaszfalt, a Ke-Víz 21 és Zemplénkő munkájának köszönhetően a a teljes szakasz 26,5 kilométeren válik majd teljessé.
Befejeződtek a 48. sz. főút munkálatai Vámospércs belterületi szakaszán az EuroAszfalt Kft. kivitelezésében. Az Orgona utca és az Arany János utca között több mint 1,5 kilométer hosszon a 2x1 forgalmi sávos másodrendű főút 11,5 tonnás burkolaterősítése történt meg, valamint a Nyírvíz csatorna feletti hidat is felújították - derül ki a NIF Zrt. közelményéből. Ezen kívül a posta előtti szakasz bal oldalán egy leállósávot is építettek.
A burkolat megerősítésével és szélesítésével biztonságosabbá vált az autósok és nehézgépjárművek közlekedése a szakaszon. A párhuzamos szervizutaknak köszönhetően csökkent az útcsatlakozások száma, ez szintén megoldást jelent a balesetveszélyes helyzetekre.
A 48. számú főút Debrecen és Nyírábrány, illetve az országhatár közötti szakasz fejlesztésének alapkövét áprilisban rakták le. A beruházás keretében összesen 26,5 km hosszan a meglévő 2x1 sávos útszakasz megerősítésére és szélesítésére kerül sor. A felújítást mintegy bruttó 20 milliárd forintból az Euroaszfalt Kft., a Ke-Víz 21 Zrt., valamint a Zemplénkő Kft. végzik el, ez utóbbi két vállalat a külterületi szakaszokat kivitelezi.
A fejlesztéssel 2021 tavaszától biztonságosabbá válik az autósok és tehergépjárművek közlekedése a hajdú-bihari megyeszékhely és az országhatár között.
A főúton a 3+500-as kilométerszelvénytől a 30+006 szelvényig valósítják meg a fejlesztést. A biztonságosabb közlekedés érdekében a baleseti gócpontoknál szintbeni csomópontok épülnek. A párhuzamos szervizutaknak köszönhetően csökken az útcsatlakozások száma, mely szintén megoldást jelent a jelenleg kialakuló balesetveszélyes helyzetekre.
Az átadóünnepségen Tasó László, a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy a 48. sz. főút felújítása egy nagyon régen várt beruházás Hajdú-Bihar megyében és az út felújítása a biztonságot és a gyorsaságot jelenti majd az utat használók számára.
Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője az eseményen elmondta: Debrecen és Vámospércs külterületén, illetve Nyírábrány bel- és külterületén az idén májusban megkezdett munkák tovább folytatódnak. A kivitelezés több szakaszon, egyenként 400-600 méter hosszban, az út mindkét oldalán felváltva zajlik, a munkálatok miatt félpályás forgalomkorlátozás van érvényben.
A kivitelezés alatt álló szakaszokon jelzőlámpás forgalomirányítás mellett egy sávon, váltakozva haladhat a forgalom. A munkálatok ideje alatt jelentős menetidő-növekedéssel kell számolni.
A fejlesztéssel megvalósulhat a határátkelő teherforgalmának megindítása, ami további lökést adhat a térségnek. A nyírábrányi közúti határátkelőt a teherforgalom számára is átjárhatóvá teszik, jelenleg ugyanis csak a személyforgalom lépheti át a határt, ezért a térség teherforgalmának nagy kitérőt kell tennie: Csengersimánál és Ártándnál vannak legközelebb közúti teherforgalmi átkelők.
A kettő közt mintegy 130 kilométernyi közúti távolság van, (előbbi Szatmárnémeti, utóbbi Nagyvárad átkelőjének minősül), vagyis ugyanennyi határszakasz van jelenleg teherforgalmi átkelő nélkül.
A 48-as főút Debrecentől Vámospércsen át, Nyírábrányt érintve tart a magyar-román határig, melynek túloldalán a magyarajkú, 10 ezer lakosú Érmihályfalva fekszik.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.